تحقیقات بازار

این وبلاگ به بررسی تحقیقات بازار از ابعاد مختلف میپردازد

تحقیقات بازار

این وبلاگ به بررسی تحقیقات بازار از ابعاد مختلف میپردازد

تفکر استراتژیک

-1مقدمه

تفکر استراتژیک ابزار مهمی است شرکت تحقیقات بازار مدیران ارشد امروزی باید به آن مجهز باشند و برگ برنده ای در عرصه های مختلف اقتصادی واجتماعی شناخته می شود و همچنین به مدیران امکان می دهد شرکت تحقیقات بازار ریسک، سود و هزینه های حاصل از تصمیماتشان را ارزیابی کنند. تفکراستراتژیک بیش از جنبه های فراینددی و روش شناسانه به راهبرد به عنوان یک هنر نگاه می کند و در محیط پرتحول و پیش بینی ناپذیر امروز رویکرد مناسب راهبری سازمان شمرده می شود، رویکردی شرکت تحقیقات بازار شاید برای سازمان مزیتی رقابتی بیافریند.در این فصل به کلیات تحقیق در قالب بیان مسئله و اهمیت موضوع ، اهداف ،فرضیه ها و روش جمع آوری داده ها می پردازیم.

1-2بیان مسئله پژوهش

توانایی تفکر استراتژیک مهارتی است شرکت تحقیقات بازار به کمک آن می­توان از منبع ارزشمند و کلیدی تفکر سازمانی برای مدیریت چالش­های محیطی و میل به اهداف سازمانی به خوبی استفاده کرد، فقدان تفکر استراتژیک در مدیران عالی  شرکت تحقیقات بازار  عنوان یک کمبود اساسی در سازمان­ها به شمار می­رود (آقازاده، 1385: 18).داشتن کارکنانی  شرکت تحقیقات بازار  قدرت تفکر استراتژیک امروزه از نیازهای اساسی ادارات و سازمان­ها برای رشد و ترقی می­باشد و مهم اینکه دستگاه عظیم آموزش پرورش در هر جامعه­ای نقش موثری را در تعلیم و تربیت نیروی انسانی بر عهده دارد، از این نیاز مستثنی نبوده از سوی دیگر  شرکت تحقیقات بازار  توجه به نقش و جایگاه ویژه مدیران و کارکنان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است (قورچیان و همکاران،1390).پیدایش این دیدگاه شرکت تحقیقات بازار موفقیت و اثر بخشی سازمان­ها در گرو هدایت صحیح منابع و به ویژه منابع انسانی است موجب شده است شرکت تحقیقات بازار به بررسی و مطالعه­ی سازمان، به ویژه قوای فکری یعنی هوش مدیران و کارکنان توجه زیادی معطوف شود (کاشف،1389).اغلب مدیران براین باورند شرکت تحقیقات بازار سازمان­ها برای بقا در شرایط محیطی متغیر می­بایست به طور مستمر تغییر کنند، بنابراین گرایش مدیران به روش­های اثر بخش و هوشمند در اداره سازمان­ها امری بدیهی است (پهلوانیان، 5:1385). از طرفی در تحقیقات سازمانی ، عملکرد سازمان یکی از متغیرهای وابسته و گسترده است ،اما همچنان  به خوبی تعریف نشده و نادرست است (Ostroff and Bowen,2016). بهبود مستمر عملکرد سازمانها، نیروی عظیم هم‌افزایی ایجاد میکند شرکت تحقیقات بازار این نیروها می‌تواند پشتیبان برنامه رشد، توسعه و ایجاد فرصت‌های تعالی سازمانی شود. دولتها و سازمانها و مؤسسات همواره در جهت نیل به این هدف می‌کوشند. بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالشهای پیش روی سازمان و کسب بازخور و اطلاع از میزان اجرای سیاستهای تدوین شده و شناسایی مواردی شرکت تحقیقات بازار به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملکرد میسر نخواهد شد. دستیابی به این اهداف بدون اندازه‌گیری و ارزیابی امکان‌پذیر نیست.همچنین بانک ها به مثابۀ شریان حیاتی اقتصاد کشور، ضمن جمع آوری نقدینگی راکد، آن را به جریان انداخته و چرخۀ اقتصاد کشور در حوزه های گوناگون را رونق می بخشند. درعین حال، بانک ها برای افزایش سهم بازار و سودآوری، دائماً درحال ارتقای وضعیت عملکرد برای جذب مشتریان هستند و به این جهت، تفکر استراتژیک و بهبود عملکرد آنها از اهمیت خاصی برخوردار بوده و به یکی از مهم ترین فعالیت های مدیران بانک ها تبدیل شده است به طور کلی تحقیق حاضر در پی پاسخگویی به این سوال است شرکت تحقیقات بازار آیا تفکر استراتژیک از طریق متغیر تعدیل گر فعالیت های کاری  شرکت تحقیقات بازار  عملکرد بالا بر عملکرد سازمانی کارکنان بانک سپه شهر تهران تاثیر دارد؟

1-3 اهمیت وضرورت پژوهش

توانایی تفسیر رخدادها و وقایع غیر مرتبط و برنامه­ریزی نشده بزرگترین نشان موفقیت مدیران موفق سازمان­های کنونی است. که این توانایی­ها در واقع همان تفکراستراتژیک در یک سازمان می­باشد که خود مبین یک کمبود اساسی برای رساندن یک سازمان به تعالی و توانمندسازی می­باشد این توانایی استراتژیک می­تواند به مدیران کمک نماید شرکت تحقیقات بازار بتوانند وقایع آینده را درک، تشخیص، پیش­بینی و کنترل نمایند و بجای آنکه تحت تأثیر تغییرات قرار بگیرند، تغییرات آتی را تحت تأثیر خود قرار دهند. از طرفی کاربرد تفکر استراتژیک در یک سازمان بدون توجه به نوع اقدام و سبک مدیریتی مدیران امروز منتج به موفقیت نخواهد شد. چرا شرکت تحقیقات بازار بالندگی یک سازمان صرفاً به خود مدیر، تفکرات و تصمیمات او به تنهایی بستگی ندارد و به مسایلی مانند توجه به شرایط و موقعیت سازمان، ویژگی­ها، شرایط، نیازها و اولویت­های کارکنان سازمان نیز بستگی دارد. مشکلات سازمان­ها روز به روز پیچیده­تر شده و حل آنها نیازمند تفکر بهتر و ارائه راه حل­های نوین است. دنیای پرشتاب امروز، سازمان­­ها را بعنوان شالوده­های اساسی اجتماع  شرکت تحقیقات بازار  تغییرات گسترده­ای روبرو ساخته است. نرخ و ژرفای تغییراتی شرکت تحقیقات بازار بر سازمان ها اثر می گذارند بسیار زیاد است. در دنیای امروز و در شرایطی شرکت تحقیقات بازار عوامل مزیت­ساز رقابتی در جریان تحولات قرار دارد، تنها یک مزیت رقابتی پایدار می­تواند فهم و بصیرت لازم را نسبت به تشخیص مستمر این عوامل بوجود آورد شرکت تحقیقات بازار این امر وجود تفکر استراتژیک را در سازمان­های امروز حیاتی می­سازد. یکی ازمشکلات سازمان­ها، فقدان تفکر استراتژیک در سطح مدیران عالی می­باشد (ربیعی و همکاران، 1387). فقدان تفکر استراتژیک مدیران ارشد بنگاه­ها و سازمان­ها، آنها را از بهره­گیری از فرصت­های جدید محروم می­سازد (پورصادق و یزدانی، 1390). لذا امروزه، بر این نکته تأکید فراوان می­شود شرکت تحقیقات بازار مدیران ارشد، برای کارآمد شدن، باید به ابزار ساده و مهمی به نام تفکراستراتژیک مجهز شوند. تفکر استراتژیک مدت­هاست به عنوان برگ برنده در عرصه­های مختلف اقتصادی و اجتماعی شناخته می­شود. این مهارت معمولاً در نگاه اول برای بسیاری ازمدیران ابهام­برانگیز است، گرچه می­دانند شرکت تحقیقات بازار راه موفقیت در کسب و کار از شناسایی آن می­گذارد (استیسی ،11:1389). همچنین امروزه در قرن بیست و یکم وجود مدیرانی  شرکت تحقیقات بازار  قدرت تجزیه وتحلیل بالاتر نقش اساسی را در اثر بخشی سازمان­ها دارد و آنچه شرکت تحقیقات بازار متضمن این موفقیت­ها می­باشد چندان به جایگاه مدیر در سلسه مراتب سازمانی مربوط نمی­شود بلکه به هوش مدیران وکارکنان بستگی دارد . هدایت رکن اساسی مدیریت عملکرد است. در خلال جلسات هدایت، سرپرستان به ارائه راهکارهای لازم و هدایت کارکنان در مسیر توافق شده اقدام می نمایند تا کارکنان به اهداف از پیش تعیین شده دست یابند. فرآیند مذکور باعث می‌شود تا عملکرد مطلوب کارکنان تشویق و در نتیجه تکرا پذیری آن بیشتر گردد و از طرفی عملکرد نامطلوب نیز شناسایی و  شرکت تحقیقات بازار  ارائه راهکار مناسب توسط سرپرست، کارمندان به اصلاح عملکرد خود اقدام نمایند. همانگونه شرکت تحقیقات بازار ملاحظه می شود نتیجه فرایند فوق بهبودعملکرد کارکنان است شرکت تحقیقات بازار در نهایت باعث افزایش بهره‌وری نیروی انسانی خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد