تفکر استراتژیک ابزار مهمی است شرکت تحقیقات بازار مدیران ارشد امروزی باید به آن مجهز باشند و برگ برنده ای در عرصه های مختلف اقتصادی واجتماعی شناخته می شود و همچنین به مدیران امکان می دهد شرکت تحقیقات بازار ریسک، سود و هزینه های حاصل از تصمیماتشان را ارزیابی کنند. تفکراستراتژیک بیش از جنبه های فراینددی و روش شناسانه به راهبرد به عنوان یک هنر نگاه می کند و در محیط پرتحول و پیش بینی ناپذیر امروز رویکرد مناسب راهبری سازمان شمرده می شود، رویکردی شرکت تحقیقات بازار شاید برای سازمان مزیتی رقابتی بیافریند.در این فصل به کلیات تحقیق در قالب بیان مسئله و اهمیت موضوع ، اهداف ،فرضیه ها و روش جمع آوری داده ها می پردازیم.
توانایی تفکر استراتژیک مهارتی است شرکت تحقیقات بازار به کمک آن میتوان از منبع ارزشمند و کلیدی تفکر سازمانی برای مدیریت چالشهای محیطی و میل به اهداف سازمانی به خوبی استفاده کرد، فقدان تفکر استراتژیک در مدیران عالی شرکت تحقیقات بازار عنوان یک کمبود اساسی در سازمانها به شمار میرود (آقازاده، 1385: 18).داشتن کارکنانی شرکت تحقیقات بازار قدرت تفکر استراتژیک امروزه از نیازهای اساسی ادارات و سازمانها برای رشد و ترقی میباشد و مهم اینکه دستگاه عظیم آموزش پرورش در هر جامعهای نقش موثری را در تعلیم و تربیت نیروی انسانی بر عهده دارد، از این نیاز مستثنی نبوده از سوی دیگر شرکت تحقیقات بازار توجه به نقش و جایگاه ویژه مدیران و کارکنان از اهمیت قابل توجهی برخوردار است (قورچیان و همکاران،1390).پیدایش این دیدگاه شرکت تحقیقات بازار موفقیت و اثر بخشی سازمانها در گرو هدایت صحیح منابع و به ویژه منابع انسانی است موجب شده است شرکت تحقیقات بازار به بررسی و مطالعهی سازمان، به ویژه قوای فکری یعنی هوش مدیران و کارکنان توجه زیادی معطوف شود (کاشف،1389).اغلب مدیران براین باورند شرکت تحقیقات بازار سازمانها برای بقا در شرایط محیطی متغیر میبایست به طور مستمر تغییر کنند، بنابراین گرایش مدیران به روشهای اثر بخش و هوشمند در اداره سازمانها امری بدیهی است (پهلوانیان، 5:1385). از طرفی در تحقیقات سازمانی ، عملکرد سازمان یکی از متغیرهای وابسته و گسترده است ،اما همچنان به خوبی تعریف نشده و نادرست است (Ostroff and Bowen,2016). بهبود مستمر عملکرد سازمانها، نیروی عظیم همافزایی ایجاد میکند شرکت تحقیقات بازار این نیروها میتواند پشتیبان برنامه رشد، توسعه و ایجاد فرصتهای تعالی سازمانی شود. دولتها و سازمانها و مؤسسات همواره در جهت نیل به این هدف میکوشند. بدون بررسی و کسب آگاهی از میزان پیشرفت و دستیابی به اهداف و بدون شناسایی چالشهای پیش روی سازمان و کسب بازخور و اطلاع از میزان اجرای سیاستهای تدوین شده و شناسایی مواردی شرکت تحقیقات بازار به بهبود جدی نیاز دارند، بهبود مستمر عملکرد میسر نخواهد شد. دستیابی به این اهداف بدون اندازهگیری و ارزیابی امکانپذیر نیست.همچنین بانک ها به مثابۀ شریان حیاتی اقتصاد کشور، ضمن جمع آوری نقدینگی راکد، آن را به جریان انداخته و چرخۀ اقتصاد کشور در حوزه های گوناگون را رونق می بخشند. درعین حال، بانک ها برای افزایش سهم بازار و سودآوری، دائماً درحال ارتقای وضعیت عملکرد برای جذب مشتریان هستند و به این جهت، تفکر استراتژیک و بهبود عملکرد آنها از اهمیت خاصی برخوردار بوده و به یکی از مهم ترین فعالیت های مدیران بانک ها تبدیل شده است به طور کلی تحقیق حاضر در پی پاسخگویی به این سوال است شرکت تحقیقات بازار آیا تفکر استراتژیک از طریق متغیر تعدیل گر فعالیت های کاری شرکت تحقیقات بازار عملکرد بالا بر عملکرد سازمانی کارکنان بانک سپه شهر تهران تاثیر دارد؟