آمازون بسته بندی بدون سرخوردگی را برای کاهش خشم بسته بندی و بسته بندی بیش از حد ارائه می دهد. خرده فروش آنلاین با بیش از ٢٠٠٠ شرکت مانند فیشر-پرایس ، م اتل ، یونیلور ، مایکروسافت و سایر شرکت ها برای ایجاد بسته های کوچکتر ، آسان برای باز شدن و قابل بازیافت کار می کند که از مواد بسته بندی کمتری استفاده می کنند و از تاج پوشش پلاستیکی و سیم های ناامید کننده استفاده می کنند. . در حال حاضر بیش از ٢٠٠٠٠٠ مورد از این قبیل را ارائه می دهد و تا به امروز بیش از ٧٥ میلیون مورد را به ١٧٥ کشور حمل کرده است. در این روند ابتکار، عمل تقریباً ٦٠ میلیون فوت مربع مقوا و ٢٥ میلیون پوند زباله بسته بندی را از بین برد. در سال های اخیر ، ایمنی محصول نیز به یک نگرانی عمده در زمینه بسته بندی تبدیل شده است. همه ما یاد گرفته ایم که با بسته بندی های "ضد کودک" که به سختی باز می شوند مقابله کنیم. به دلیل بثورات ترسناک دستکاری محصولات در دهه ١٩٨٠ ، بیشتر تولیدکنندگان دارو و تولیدکنندگان مواد غذایی اکنون محصولات خود را در بسته های مقاوم در برابر دستکاری قرار می دهند. در تصمیم گیری در مورد بسته بندی ، شرکت همچنین باید به نگرانی های روزافزون زیست محیطی توجه کند. خوشبختانه ، بسیاری از شرکت ها با کاهش بسته بندی و استفاده از مواد بسته بندی مسئول محیط زیست "سبز" شده اند.
برچسب ها و آرم ها
از برچسب های ساده متصل به محصولات گرفته تا گرافیک های پیچیده ای که بخشی از بسته بندی هستند متغیر است .آنها چندین عملکرد را انجام می دهند .حداقل برچسب مشخص کننده محصول یا مارک تجاری است ، مانند نام Sunkist که روی پرتقال مهر شده است .همچنین ممکن است این برچسب موارد مختلفی راجع به محصول - چه کسی آن را تولید کرده است ، کجا ساخته شده است ، چه موقع ساخته شده است ، محتوای آن ، نحوه استفاده و نحوه استفاده ایمن از آن توصیف کند .سرانجام ، این برچسب ممکن است به ارتقاء نام تجاری و جذب مشتری کمک کند .برای بسیاری از شرکت ها ، برچسب ها به عنصری مهم در فعالیت های گسترده تحقیقات بازار تبدیل شده اند. برچسب ها و آرم های تجاری می توانند از موقعیت تجاری مارک پشتیبانی کرده و به برند شخصیت بخشند .در واقع ، آنها می توانند به عنصری حیاتی در ارتباط برند و مشتری تبدیل شوند .مشتریان اغلب به شدت به آرم ها به عنوان نمادهای مارک هایی که نمایندگی می کنند ، وابسته می شوند .
احساسات برانگیخته شده توسط آرم شرکت هایی مانند گوگل ، کوکاکولا ، توییتر ، اپل و نایک را در نظر بگیرید. آرم ها باید هر از گاهی دوباره طراحی شوند. به عنوان مثال ، مارک های مختلف از Yahoo! ، eBay، و Southwest Airlines گرفته تا Wendy's، Pizza Hut، Black + Deckerو Hershey با موفقیت آرم های خود را برای مدرن نگه داشتن آنها و پاسخگویی به نیازهای دستگاه های حفاری جدید و سیستم عامل های تعاملی مانند به عنوان برنامه های نرم افزاری و رسانه های اجتماعی (نگاه کنید به تحقیقات بازار واقعی ١.٨). با این حال ، پژوهش بازار باید هنگام تغییر چنین نمادهای مهمتجاری مراقبت کنند مشتریان معمولاً ارتباطات شدیدی با نمایش بصری برندهای خود برقرار می کنند و ممکن است در برابر تغییرات واکنش شدیدی نشان دهند. آرم ستارباکس به یکی از شناخته شده ترین نمادها در سراسر جهان تبدیل شده است. این آرم با افزایش محبوبیت برند استارباکس
در طول زمان تغییرات زیادی را تجربه کرده است. با این حال ، این شرکت مراقب بوده است که از عنصر اصلی طراحی خود ، پری دریایی نمادین دو دم جدا نشود. در کنار نکات مثبت ، نگرانی های حقوقی در مورد برچسب ها و بسته بندی ها از گذشته طولانی بوده است. قانون کمیسیون تجارت فدرال در سال ١٩١٤ معتقد بود که برچسب ها یا بسته های کاذب ، گمراه کننده یا فریبنده ، رقابت ناعادلانه ای هستند. برچسب ها می توانند مشتریان را گمراه کنند ، نتوانند مواد مهم را توصیف کنند ، یا شامل هشدارهای ایمنی لازم نمی شوند. در نتیجه ، چندین قانون فدرال و ایالتی برچسب گذاری را تنظیم می کنند. برجسته ترین آن قانون بسته بندی و برچسب گذاری منصفانه سال ١٩٦٦ است که الزامات اجباری برچسب گذاری ، استانداردهای تحقیقات بازاریابی داوطلبانه صنعت را تشویق می کند و به آژانس های فدرال اجازه می دهد مقررات بسته بندی را در صنایع خاص تنظیم کنند. قانون برچسب گذاری و آموزشی تغذیه ای ١٩٩٠ ، فروشندگان را ملزم به ارائه اطلاعات دقیق غذایی در مورد محصولات غذایی می کند ، و اقدامات گسترده اخیر سازمان غذا و دارو (FDA) استفاده از اصطلاحات مربوط به سلامتی مانند کم چربی ، نور ، فیبر زیاد ، و ارگانیک فروشندگان باید اطمینان حاصل کنند که برچسب های آنها حاوی تمام اطلاعات مورد نیاز است
خدمات شرکت تحقیقات بازار به مشتری عنصر دیگر استراتژیمحصول است. پیشنهاد یک شرکت معمولاً شامل برخی خدمات پشتیبانی است که می تواند جزئی جزئی یا عمده ای از پیشنهادات کل باشد.
بعداً در این فصل ، ما در مورد خدمات به عنوان محصولات به خودی خود بحث خواهیم کرد. در اینجا ، ما در مورد خدماتی که محصولات واقعی را افزایش می دهند بحث می کنیم. خدمات پشتیبانی بخش مهمی از تجربه کلی برند مشتری است. لکسوس می داند که تحقیقات بازار خوب با انجام فروش خاتمه نمی یابد. راضی نگه داشتن مشتری پس از فروش رمز ایجاد روابط پایدار است. لکسوس معتقد است که اگر مشتری را به وجد بیاورید و به رضایت مشتری ادامه دهید ، یک مشتری مادام العمر خواهید داشت. بنابراین نمایندگی های لکسوس در سراسر کشور تمام تلاش خود را برای مراقبت از مشتری ها و بازگشت آنها به کار می گیرند: نمایندگی معمولی لکسوس ، چیزی غیر معمول است. بعنوان مثال ، علاوه بر کافی شاپ استارباکس ، در یکی از نمایندگی های فلوریدا لکسوس چهار صندلی ماساژ ، دو عدد سبزی پوششی ، دو سالن مشتری و یک کتابخانه وجود دارد. در یکی دیگر از نمایندگی های لکسوس در یک شهر مجاور ، "میهمانان" اتومبیل خود را با خدمتکار ترک می کنند و سپس توسط یک دربان به یک قهوه خانه به سبک اروپا راهنمایی می شوند که از اسپرسو رایگان ، کاپوچینو و انتخاب شیرینی های تهیه شده توسط یک آشپز آموزش دیده در رم استفاده می کند . اما در لکسوس خدمات مشتری بسیار عمیق تر از امکانات نمایندگی است. از همان ابتدا ، لکسوس تصمیم گرفت انقلابی در تجربه مالکیت خودرو ایجاد کند. البته ، لکسوس می داند که بهترین بازدید از نمایندگی ، همان بازدیدی است که شما هرگز لازم ندارید. بنابراین برای شروع خودروهای مشتری پسند می سازد. این شرکت در "میثاق لکسوس" خود قول داده است که "بهترین اتومبیل های ساخته شده در تاریخ" را بسازد - اتومبیل های با کیفیت بالا که نیاز به سروباادامهیس کمیتکاملدارندآرم.با استارباکساینحال، این،اینپیمانشرکتهمچنینحتیعهدنام میاستارباکسبنددکه بهرامشتریاناز به عنوان افراد مهم ارزش قائل شود و "با هر جدیدترینمشتریهمانطورآرمخودکه حذفدرخانهکردهخودماناست مهمان،اماهمچنانهستیمرنگرفتارهایکندسبز."بنابراینوسفید، متهنگامیمایز که اتومبیل به سرویس نیاز دارد ، لکسوس از اینو طریقتصویرتلاشپری دریاییمیکندرا تاحفظآن راکردهآساناستوبدون درد کند. بیشتر فروشندگان حتی یک ماشین را تحویل می