تحقیقات بازار

این وبلاگ به بررسی تحقیقات بازار از ابعاد مختلف میپردازد

تحقیقات بازار

این وبلاگ به بررسی تحقیقات بازار از ابعاد مختلف میپردازد

آژانس پژوهش بازار 4

بازاریابی‌ آزمایشی‌

 

اگر محصول هم‌ از آزمون مفهوم و هم‌ از آزمون محصول عبور کند ، مرحله‌ بعدی‌  تحقیقات بازار  آزمایشی‌ است‌ ، مرحله‌ ای‌ که‌ محصول و برنامه‌  تحقیقات بازار  پیشنهادی‌ آن در شرایط‌ واقعی‌ بازار آزمایش‌ می‌ شود.  تحقیقات بازار  آزمایشی‌ قبل‌ از صرف هزینه‌ های‌ کل‌ معرفی‌ کامل‌ ، به‌ بازاریاب تجربه‌  تحقیقات بازار  در یک‌ محصول را می‌ دهد. این‌ اجازه می‌ دهد تا شرکت‌ محصول و کل‌ برنامه‌  تحقیقات بازار  خود را آزمایش‌ کند - استراتژی‌ هدف گذاری‌ و موقعیت‌ یابی‌ ، تبلیغات ، توزیع‌ ، قیمت‌ گذاری‌ ، مارک تجاری‌ و بسته‌ بندی‌ و سطح‌ بودجه‌. میزان  تحقیقات بازار  آزمایشی‌ مورد نیاز با هر

 

محصول جدید متفاوت است‌. هنگامی‌ که‌ معرفی‌ یک‌ محصول جدید نیاز به‌ سرمایه‌ گذاری‌ کلانی‌ دارد ، هنگامی‌ که‌ خطرات زیاد است‌ ، یا اگرشرکت تحقیقات بازار از محصول یا برنامه‌  تحقیقات بازار  آن مطمئن‌ نیست‌ ، یک‌ شرکت‌ ممکن‌ است‌  تحقیقات بازار  آزمایشی‌ زیادی‌ انجام دهد. به‌ عنوان مثال ، تاکو بل‌ قبل‌ از معرفی‌ Doritos Locos Tacos ، اکنون موفق‌ ترین‌ راه اندازی‌ محصول در تاریخ‌ شرکت‌ ، سه‌ سال و ٤٥ نمونه‌ اولیه‌ طول کشید. و استارباکس‌ ٢٠ سال صرف تولید Starbucks VIA قهوه فوری‌ - یکی‌ از پرخطرترین‌ محصولات عرضه‌ شده آن تاکنون - و چندین‌ ما ه محصول را قبل‌ از عرضه‌ در سطح‌ کشور در فروشگاه های‌ استارباکس‌ در شیکاگو و سیاتل‌ آزمایش‌ کرد. آزمایش‌ نتیجه‌ داد. خط‌ Starbucks VIA اکنون بیش‌ از ٣٠٠ میلیون دلار فروش سالانه‌ دارد. با این‌ حال ، هزینه‌ های‌ آزمایش‌  تحقیقات بازار  می‌ تواند زیاد باشد ، و آزمایش‌ به‌ زمان نیاز دارد که‌ ممکن‌ است‌ فرصت‌ های‌ بازار را از بین‌ ببرد یا رقبا بتوانند مزایایی‌ کسب‌ کنند. هنگامی‌ که‌ هزینه‌ های‌ تولید و معرفی‌ یک‌ محصول جدید کم‌ است‌ یا اینکه‌ آژانس پژوهش بازار  از قبل‌ در مورد محصول جدید اطمینان داشته‌ باشد ، ممکن‌ است‌ یک‌ شرکت‌  تحقیقات بازار  آزمایشی‌ کمی‌ انجام دهد یا اصلاً انجام ندهد. به‌ عنوان مثال ، شرکت‌ ها معمولاً پسوندهای‌ خط‌ ساده یا کپی‌ از محصولات موفق‌ رقبا را در بازار آزمایش‌ نمی‌ کنند.

 

در مواجهه‌ با تحولات سریع‌ بازار ، شرکت‌ ها نیز ممکن‌ است‌ آزمایش‌ را کوتاه کنند یا از آن صرف نظر کنند.    به‌   عنوان مثال ، برای‌ استفاده از روندهای‌ دیجیتال و تلفن‌ همراه ، استارباکس‌ به‌ سرعت‌ یک‌ برنامه‌ پرداخت‌ موبایلی‌ کاملاً بی‌ نقص‌ ارائه‌ داد و سپس‌ شش‌ ماه پس‌ از راه اندازی‌ ، ایرادات خود را برطرف کرد. برنامه‌ استارباکس‌ اکنون ٨ میلیون تراکنش‌ در هفته‌ را به‌ خود اختصاص می‌ دهد. مدیر ارشد دیجیتال استارباکس‌ می‌ گوید: "ما فکر نمی‌ کنیم‌ اشکالی‌ ندارد ، اما ما می‌ خواهیم‌ نوآوری‌ داشته‌ باشیم‌ و ١٠٠ درصد تضمین‌ بی‌ عیب‌ و نقص‌ بودن در بازار را داشته‌ باشیم‌." به‌ عنوان جایگزینی‌ برای‌ بازارهای‌ آزمون استاندارد گسترده و پرهزینه‌ ، شرکت‌ ها می‌ توانند از بازارهای‌ تست‌ کنترل شده یا بازارهای‌ آزمون شبیه‌ سازی‌ شده استفاده کنند. در بازارهای‌ تست‌ کنترل شده ، محصولات و تاکتیک‌ های‌ جدید در میان پانل‌ های‌ کنترل شده خریداران و فروشگاه ها آزمایش‌ می‌ شود. این‌ شرکت‌ با ترکیب‌ اطلاعات خریدهای‌ هر مصرف کننده با اطلاعات دموگرافیک‌ و مشاهده رسانه‌ توسط‌ مشتری‌ ، تأثیر تلاش های‌  تحقیقات بازار  در داخل‌ و داخل‌ خانه‌ را ارزیابی‌ می‌ کند. محققان با استفاده از بازارهای‌ تست‌ شبیه‌ سازی‌ شده ، پاسخ‌ مصرف کننده به‌ محصولات جدید و روشهای‌  تحقیقات بازار  را در فروشگاه های‌ آزمایشگاهی‌ یا شبیه‌ سازی‌ فروشگاه های‌ آنلاین‌ پینگ‌ اندازه گیری‌ می‌ کنند. بازارهای‌ آزمایشی‌ کنترل شده و بازارهای‌ آزمایشی‌ شبیه‌ سازی‌ شده ، هزینه‌ های‌  تحقیقات بازار  آزمایشی‌ را کاهش‌ می‌ دهند و روند

ایجاد یا اجاره یک‌ مرکز تولید داشته‌ باشد. و در مورد یک‌ محصول عمده مصرفی‌ جدید ، ممکن‌ است‌ صدها میلیون دلار برای‌ تبلیغات ، ارتقاء فروش و سایر تلاش های‌  تحقیقات بازار  در سال اول هزینه‌ کند. به‌ عنوان مثال ، در مدت یک‌ ماه که‌ به‌ معرفی‌ ساعت‌ اپل‌ منجر گردید ، اپل‌ ٣٨ میلیون دلار صرف تبلیغات تلویزیونی‌ برای‌ محصول جدید کرد. تاید ١٥٠ میلیون دلار صرف یک‌ کارزار برای‌ راه اندازی‌ Tide Podsدر بازار بسیار رقابت‌ پذیر لباسشویی‌ ایالات متحده کرد. و برای‌ معرفی‌ تبلت‌ Surface اصلی‌ ، مایکروسافت‌ نزدیک‌ به‌ ٤٠٠ میلیون دلار برای‌ یک‌ حمله‌ رعد اسا تبلیغاتی‌ که‌ شامل‌ تلویزیون ، چاپ ، رادیو ، فضای‌ باز ، اینترنت‌ ، رویدادها ، روابط‌ عمومی‌ و نمونه‌ برداری‌ بود ، هزینه‌ کرد. شرکتی‌ که‌ محصول جدیدی‌ را عرضه‌ می‌ کند ابتدا باید درمورد زمان معرفی‌ تصمیم‌ بگیرد. اگر محصول جدید فروش محصولات دیگر شرکت‌ را بخورد ، معرفی‌ ممکن‌ است‌ به‌ تأخیر بیفتد. اگر محصول می‌ تواند بیشتر بهبود یابد یا اقتصاد پایین‌ باشد ، شرکت‌ ممکن‌ است‌ تا سال بعد صبر کند تا آن را راه اندازی‌ کند. با این‌ حال ، اگر رقبا برای‌ معرفی‌ محصولات رقابتی‌ خود آماده باشند ، ممکن‌ است‌ شرکت‌ برای‌ معرفی‌ محصول جدید خود زودتر تلاش کند. بعد ، شرکت‌ باید تصمیم‌ بگیرد که‌ محصول جدید را در یک‌ مکان ، یک‌ منطقه‌ ، بازار ملی‌ یا بازار بین‌ المللی‌ برخی‌ از شرکت‌ ها ممکن‌ است‌ به‌ سرعت‌ مدل های‌ جدید را به‌ بازار کامل‌ ملی‌ وارد کنند. شرکت‌ های‌ دارای‌ سیستم‌ توزیع‌ بین‌ المللی‌ ممکن‌ است‌ محصولات جدید را از طریق‌ عرضه‌ سریع‌ جهانی‌ معرفی‌ کنند. به‌ عنوان مثال ، اپل‌ گوشی‌ های‌ آیفون ٦ و آیفون ٦ پلاس خود را در سریع‌ ترین‌ عرضه‌ جهانی‌ عرضه‌ کرد و آنها را در کمتر از سه‌ ماه از معرفی‌ اولیه‌ در ١١٥ کشور جهان در دسترس قرار داد.

مدیریت‌ توسعه‌ محصول جدید

 

روند توسعه‌ محصول جدید نشان داده شده در شکل‌ ١.٩ فعالیتهای‌ مهم‌ مورد نیاز برای‌ یافتن‌ ، توسعه‌ و معرفی‌ محصولات جدید را برجسته‌ می‌ کند. با این‌ حال ، توسعه‌ محصول جدید فراتر از گذراندن مجموعه‌ ای‌ از مراحل‌ است‌. شرکت‌ ها برای‌شرکت تحقیقات بازار این‌ فرآیند باید یک‌ رویکرد جامع‌ داشته‌ باشند. توسعه‌ موفقیت‌ آمیز محصول جدید نیاز به‌ تلاش مشتری‌ مدار ، تیم‌ محور و منظم‌ دارد.

 

مشتری‌ محوری‌ توسعه‌ محصول جدید

 

بیش‌ از هر چیز ، توسعه‌ محصول جدید باید مشتری‌ محور و با کمک تحقیقات بازار باشد. هنگام جستجوی‌ و توسعه‌ محصولات جدید ، شرکت‌ ها اغلب‌ بیش‌ از حد به‌ تحقیقات فنی‌ در آزمایشگاه های‌ تحقیق‌ و توسعه‌ خود اعتماد می‌ کنند. اما مانند هر چیز دیگری‌ در  تحقیقات بازار  ، توسعه‌ موفقیت‌ آمیز محصول جدید با درک کام لی‌ از نیاز و ارزش مصرف کنندگان آغاز می‌ شود. مشتری‌ محوری‌ توسعه‌ محصول جدید در یافتن‌ راه های‌ جدید برای‌ حل‌ مشکلات مشتری‌ و ایجاد تجارب رضایت‌ بخش‌ تر از مشتری‌ متمرکز است‌. یک‌ مطالعه‌ نشان داد که‌ موفق‌ ترین‌ محصولات جدید ، کالاهایی‌ هستند که‌ متفاوت هستند ، مشکلات عمده مشتری‌ را برطرف می‌ کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد