تحقیقات بازار

این وبلاگ به بررسی تحقیقات بازار از ابعاد مختلف میپردازد

تحقیقات بازار

این وبلاگ به بررسی تحقیقات بازار از ابعاد مختلف میپردازد

آژانس پژوهش بازار 3

محصول ، دائماً در تلاش برای‌ "چیز بزرگ بعدی‌" است‌. به‌ همین‌ منظور ، تیم‌ های‌ هوشمند بازار سامسونگ‌ و نوآوری‌ محصولات در سراسر جهان به‌ طور مداوم در مورد استفاده از محصول ، رفتار خرید و روند زندگی‌ ، تحقیق‌ می‌ کنند و به‌ دنبال بینش‌ مصرف کننده و روش های‌ ابتکاری‌ جدید برای‌ تأمین‌ نیازهای‌ مشتری‌ هستند. به‌ عنوان مثال ، سامسونگ‌ اکنون سرمایه‌ گذاری‌ زیادی‌ در " اینترنت‌ اشیا (IoT) «” ، یک‌ محیط‌ جهانی‌ که‌ در آن همه‌ چیز - از وسایل‌ الکترونیکی‌ و لوازم خانگی‌ گرفته‌ تا اتومبیل‌ ، ساختمان و حتی‌ لباس - به‌ صورت دیجیتال به‌ هر چیز دیگری‌ متصل‌ می‌ شوند. با توجه‌ به‌ اینکه‌سامسونگ‌ در حال حاضر تقریباً در هر دسته‌ از محصولات الکترونیکی‌ محصول تولید می‌ کند ، اینترنت‌ اشیا سرزمینی‌ حاصلخیز را برای‌ نوآوری‌ و رشد آینده فراهم‌ می‌ کند. در سال های‌ اخیر ، سامسونگ‌ شروع به‌ توسعه‌ "شبکه‌ اتصال" کرده است‌ که‌ محصولات خود را به‌ سایر نقاط جهان متصل‌ می‌ کند. هدف توسعه‌ محصولات و فناوری‌ هایی‌ اینترنت‌ اشیاء یا همان IoT سامسونگ‌ است‌ که‌ "با زندگی‌ همگام هستند". این‌ شرکت‌بلاًق محصولات "هوشمند" بی‌ شماری‌ را معرفی‌ کرده است‌ - از جمله‌ کل‌ مجموعه‌ تلویزیون های‌ هوشمند ، لوازم آشپزخانه‌ و برنامه‌ های‌ تلفن‌ همراه - که‌ دستگاه ها را به‌ یکدیگر و با کسانی‌ که‌ از آنها استفاده می‌ کنند متصل‌ می‌ کند.

نظارت بدون تماس بر میزان ضربان قلب‌ و تنفس‌ و همچنین‌ حرکات شما در طول خواب را فراهم‌ می‌ کند. سپس‌ ، از طریق‌ یک‌ برنامه‌ تلفن‌ هوشمند ، SleepSenseامتیازات و گزارش های‌ روزانه‌ خواب را به‌ همراه مشاوره و توصیه‌ های‌ متخصص‌ بر اساس متابولیسم‌ خود و سایر خصوصیات شخصی‌ به‌ شما ارائه‌ می‌ دهد. اما در اینجا بهترین‌ قسمت‌ است‌ SleepSense .همچنین‌ به‌ لوازم خانگی‌ سامسونگ‌ و دستگاه های‌ IoT شخص‌ ثالث‌ متصل‌ می‌ شود. به‌ عنوان مثال ، هنگامی‌ که‌ تشخیص‌ می‌ دهد شما در طول پرش بیش‌ از حد Netflix به‌ خواب رفته‌ اید ، می‌ تواند به‌ طور خودکار تلویزیون را خاموش کرده و تهویه‌ مطبوع را برای‌ یک‌ محیط‌ خواب راحت‌ تنظیم‌ کند. در آینده ، اگر یخچال و فریزر سامسونگ‌ Family Hub شما تشخیص‌ دهد که‌ تمایل‌ دارید لبنیات را قبل‌ از خواب بد بخورید ، SleepSenseحتی‌ ممکن‌ است‌ به‌ شما در مورد گزینه‌ های‌ بهتر میان وعده در اواخر شب‌ توصیه‌ کند. وای‌! صف‌ IoT فعلی‌ سامسونگ‌ فقط‌ نوک کوه یخ‌ است‌. بر اساس یک‌ تخمین‌ ، تعداد دستگاه های‌ شبکه‌ از حدود ١ میلیارد دلار امروز به‌ ٢٥ میلیارد دستگاه تا سال ٢٠٢٠ افزایش‌ می‌ یابد و بازهم‌ از بازار ٣ تریلیون دلاری‌ عصبانی‌ می‌ شود. در آن زمان ، سامسونگ‌ ادعا می‌ کند که‌ ١٠٠ درصد از محصولات خود را به‌ اینترنت‌ متصل‌ خواهد شد. بیست‌ سال پیش‌ ، تعداد کمی‌ از مردم پیش‌ بینی‌ می‌ کردند که‌ سامسونگ‌ می‌ توانست‌ خود را به‌ این‌ سرعت‌ و به‌ طور کامل‌ از یک‌ تولید کننده کپی‌ ارزان قیمت‌ به‌ جهانی‌ تبدیل‌ کند - پیشگام نوآورانه‌ محصولات شیک‌ ، با عملکرد بالا و حق‌ بیمه‌.اما از طریق‌ تعهد به‌ نوآوری‌ جدید در محصول مشتری‌ ، این‌ دقیقاً همان کاری‌ است‌ که‌ سامسونگ‌ انجام داده است‌. و حتی‌ اخیراً ، تعداد کمی‌ پیش‌ بینی‌ می‌ کردند که‌ سامسونگ‌ نیروی‌ محرکه‌ ایجاد جهانی‌ بهم‌ پیوسته‌ دیجیتالی‌ خواهد بود. با این‌ وجود به‌ نظر می‌ رسد سامسونگ‌ در تحقق‌ این‌ امر نیز به‌ خوبی‌ قرار دارد. مدیرعامل‌ سامسونگ‌ می‌ گوید: "ما باید به‌ مصرف کنندگان نشان دهیم‌ که‌ چه‌ چیزی‌ برای‌ آنها مناسب‌ است‌ و اینترنت‌ اشیا می‌ تواند به‌ چه‌ چیزهایی‌ برسد." "برای‌ تبدیل‌ اقتصاد ، جامعه‌ و چگونگی‌ زندگی‌ خود." یکی‌ دیگر از مدیران سامسونگ‌ اضافه‌ می‌ کند: "ما در ایجاد تجربیات شگفت‌ انگیز ، ]در انجام[ کارهای‌ درست‌ توسط‌ مشتریان تمرکز خواهیم‌ کرد."

طی‌ می‌ کند و سرانجام با آمدن محصولات جدید با کمک آژانس پژوهش بازار که‌ ارزش جدید یا بیشتری‌ برای‌ مشتریان ایجاد می‌ کند ، از بین‌ می‌ رود. این‌ چرخه‌ حیات یا طول عمر محصول دو چالش‌ عمده دارد: اول ، به‌ این‌ دلیل‌ که‌ همه‌ محصولات سرانجام کاهش‌ می‌ یابد ، یک‌ شرکت‌ باید در تولید محصولات جدید خوب باشد تا جایگزین‌ محصولات قدیمی‌ شود (چالش‌ توسعه‌ محصول جدید.) دوم ، یک‌ شرکت‌ باید در تطبیق‌ استراتژی‌ های‌  تحقیقات بازار  خود در برابر تغییر سلایق‌ ، فناوری‌ ها و رقابت‌ با عبور محصولات از مراحل‌ (چالش‌ استراتژی‌ های‌ چرخه‌ عمر محصول) مهارت داشته‌ باشد .ما ابتدا به‌ مشکل‌ یافتن‌ و توسعه‌ محصولات جدید و سپس‌ به‌ مسئله‌شرکت تحقیقات بازار موفقیت‌ کامل‌ آنها در طول چرخه‌ زندگی‌ آنها می‌ پردازیم‌.

یک‌ شرکت‌ می‌ تواند محصولات جدید را از دو طریق‌ بدست‌ آورد. یکی‌ از طریق‌ خرید - با خرید یک‌ شرکت‌ کامل‌ ، حق‌ ثبت‌ اختراع یا مجوز برای‌ تولید محصول شخص‌ دیگر. مورد دیگر از طریق‌ تلاش های‌ توسعه‌ محصول جدید خود شرکت‌ است‌. منظور ما از محصولات جدید محصولات اصلی‌ ، بهبود محصولات ، اصلاحات محصول و مارک های‌ جدیدی‌ است‌ که‌ شرکت‌ از طریق‌ توسعه‌ محصول خود توسعه‌ می‌ دهد. در این‌ فصل‌ ، ما بر توسعه‌ محصول جدید تمرکز می‌ کنیم‌. محصولات جدید هم‌ برای‌ مشتریان و هم‌ برای‌ بازاریابانی‌ که‌ به‌ آنها خدمت‌ می‌ کنند مهم‌ هستند: آنها راه حل‌ ها و تنوع جدیدی‌ را در زندگی‌ مشتریان ایجاد می‌ کنند و آنها منبع‌ اصلی‌ رشد شرکت‌ ها هستند. در شرایط‌ تغییر سریع‌ امروز ، بسیاری‌ از شرکت‌ ها بیشتر محصولات خود را به‌ محصولات جدیدمتکی‌ می‌ کنند. به‌ عنوان مثال ، محصولات جدید تقریباً طی‌ سالهای‌ اخیر اپل‌ را متحول کرده اند. آیفون و آیپد - هر دو فقط‌ در دهه‌ گذشته‌ معرفی‌ شده اند - اکنون دو محصول پر فروش این‌ شرکت‌ هستند ، تنها آیفون بیش‌ از ٦٢ درصد کل‌

 

درآمد جهانی‌ اپل‌ و ٧٧ درصد فروش واحد دستگاه را به‌ خود اختصاص داده است‌. با این‌ وجود نوآوری‌ می‌ تواند بسیار گران و بسیار پرخطر باشد. محصولات جدید با شانس‌ سختی‌ روبرو هستند. به‌ عنوان مثال ، با یک‌ تخمین‌ ، ٦٠ درصد از کل‌ محصولات بسته‌ بندی‌ شده جدید مصرفی‌ که‌ توسط‌ شرکت‌ های‌ تاسیس‌ شده معرفی‌ می‌ شوند ، شکست‌ می‌ خورند. دو سوم از مفاهیم‌ محصول جدید هرگز حتی‌ راه اندازی‌ نمی‌ شوند. چرا بسیاری‌ از محصولات جدید از کار می‌ افتند؟ دلایل‌ مختلفی‌ دارد. اگرچه‌ ممکن‌ است‌ ایده خوبی‌ باشد ، اما این‌ شرکت‌ ممکن‌ است‌ اندازه بازار را بیش‌ از حد ارزیابی‌ کند. ممکن‌ است‌ محصول واقعی‌ ضعیف‌ طراحی‌ شده باشد. یا ممکن‌ است‌ به‌ طور نادرست‌ قرار گرفته‌ باشد ، در زمان نامناسب‌ راه اندازی‌ شود ، قیمت‌ آن بسیار بالا باشد یا تبلیغات ضعیفی‌ داشته‌ باشد. علی‌ رغم‌ یافته‌ های‌ ضعیف‌ تحقیقات  تحقیقات بازار  ، یک‌ مدیر سطح‌ بالا ممکن‌ است‌ ایده مورد علاقه‌ خود را پیش‌ ببرد. گاهی‌ اوقات هزینه‌ های‌ تولید محصول بالاتر از حد انتظار است‌ و گاهی‌ رقبا سخت‌ تر از حد انتظار مبارزه می‌ کنند. بنابراین‌ ، شرکت‌ ها با یک‌ مشکل‌ روبرو هستند: آنها باید محصولات جدیدی‌ تولید کنند ، اما احتمال موفقیت‌ در آنها بسیار سنگین‌ است‌. برای‌ ایجاد محصولات جدید موفق‌ ، یک‌ شرکت‌ باید مصرف کنندگان ، بازارها و رقبا را درک کند و محصولی‌ را

بجای‌ اینکه‌ محصولات جدید را به‌ شانس‌ واگذار کند ، یک‌ شرکت‌ باید برنامه‌ ریزی‌ جدیدی‌ را

برای‌ تولید محصولات جدید انجام دهد و یک‌ فرآیند تولید محصول جدید و سیستماتیک‌ و

مشتری‌ مدار را برای‌ یافتن‌ و رشد محصولات جدید تنظیم‌ کند.

شکل‌ ١.٩ هشت‌ مرحله‌

اصلی‌ در این‌ فرآیند را نشان می‌ دهد.

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد