تحقیقات بازار

این وبلاگ به بررسی تحقیقات بازار از ابعاد مختلف میپردازد

تحقیقات بازار

این وبلاگ به بررسی تحقیقات بازار از ابعاد مختلف میپردازد

شرکت تحقیقات بازاریابی 1

هنگامی‌ که‌ محققان مسئله‌ تحقیق‌ و اهداف را تعریف‌ کردند ، باید اطلاعات دقیق‌ مورد نیاز را تعیین‌ کنند ، برنامه‌ ای‌ برای‌ جمع‌ آوری‌ کارآمد آنها تهیه‌ کنند و برنامه‌ را به‌شرکت تحقیقات بازار ارائه‌ دهند.

 

این‌ طرح تحقیق‌ منابع‌ داده های‌ موجود را مشخص‌ می‌ کند و روش های‌ تحقیق‌ خاص ، روش های‌ تماس ، برنامه‌ های‌ نمونه‌ گیری‌ و ابزارهایی‌ را که‌ محققان برای‌ جمع‌ آوری‌ داده ه ای‌ جدید استفاده می‌ کنند ، بیان می‌ کند. اهداف تحقیق‌ باید به‌ نیازهای‌ اطلاعاتی‌ خاص ترجمه‌ شود. به‌ عنوان مثال ، فرض کنید Chipotle Mexican Grill می‌ خواهد بداند که‌ واکنش‌ مشتریان نسبت‌ به‌ افزودن سرویس‌ درایو از طریق‌ رستوران های‌ آن چگونه‌ است‌. فست‌ فودهای‌ زنجیره ای‌ ایالات متحده ٢٤ درصد از فروش خود را از طریق‌ رانندگی‌ انجام می‌ دهند. با این‌ حال ، - Chipotleرستوران سریع‌ و گاه به‌ گاه پایدار که‌ خود را در "غذا با یکپارچگی‌" قرار می‌ دهد - خدمات رانندگی‌ را ارائه‌ نمی‌ دهد. اضافه‌ کردن سفارش ماشینی‌ ممکن‌ است‌ به‌ Chipotle کمک‌ کند تا از موقعیت‌ تجاری‌ قوی‌ خود بهره ببرد و فروش جدیدی‌ را به‌ خود جلب‌ کند. تحقیقات پیشنهادی‌ ممکن‌ است‌ اطلاعات خاص زیر را بخواهد:

 مشخصات فردی‌ ، اقتصادی‌ و سبک‌ زندگی‌ مشتریان فعلی‌ Chipotle: آیا مشتریان فعلی‌ ضد سرویس‌ نیز از-سفارش بیرونبر استفاده می‌ کنند؟ آیا رانش‌ ران با نیازها و سبک‌ زندگی‌ آنها سازگار است‌؟ یا آیا Chipotle نیاز دارد که‌ بخش‌ جدیدی‌ از مصرف کنندگان را هدف قرار دهد؟

 

ویژگی‌ ها و الگوی‌ استفاده از جمعیت‌ گسترده تری‌ از غذاخوری‌ های‌ فست‌ فود و غیررسمی‌: چه‌ چیزی‌ از چنین‌ رستوران هایی‌ لازم و انتظار دارند؟ کجا ، چه‌ زمانی‌ و چگونه‌ از آنها استفاده می‌ کنند و برای‌ کیفیت‌ ، قیمت‌ و سطح‌ خدمات موجود چه‌ ارزشی‌ دارند؟ سرویس‌ جدید Chipotle نیاز به‌ موقعیتی‌ مناسب‌ ، مرتبط‌ و متمایز در بازار شلوغ فست‌ فود دارد.

 

تأثیر بر تجربه‌ مشتری‌ Chipotle: آیا رانندگی‌-رانش‌ با تجربه‌ سریع‌ و سریع‌ با کیفیت‌ بالاتر مانند آنچه‌ Chipotle ارائه‌ می‌ دهد سازگار خواهد بود؟

 

واکنش‌ کارمندان Chipotle به‌ خدمات رانندگی‌ از طریق‌: آیا کارکنان رستوران از بیرونبر پشتیبانی‌ می‌ کنند؟ آیا اضافه‌ کردن-بیرونبر باعث‌ اختلال در عملکرد و توانایی‌ آنها در ارائه‌ غذای‌ با کیفیت‌ بالا و خدمات به‌ مشتریان داخلی‌ می‌ شود؟

 

پیش‌ بینی‌ فروش و سود داخلی‌ و فروش داخلی‌: آیا سرویس‌ جدید بیرونبر -فروش و مشتری‌ جدیدی‌ ایجاد می‌ کند یا به‌ سادگی‌ فروش دور از عملیات فعلی‌ در داخل‌؟

بازاریاب های‌ Chipotle برای‌ تصمیم‌ گیری‌ در مورد معرفی‌ خدمات درایو از طریق‌ و یا در صورت وجود ، بهترین‌ روش برای‌ انجام این‌ کار ، به‌ این‌ اطلاعات و بسیاری‌ از انواع دیگر اطلاعات نیاز دارند. برنامه‌ تحقیق‌ باید در یک‌ پیشنهاد کتبی‌ ارائه‌ شود .یک‌ پیشنهاد کتبی‌ به‌ ویژه هنگامی‌ که‌ پروژه تحقیقاتی‌ بزرگ و پیچیده باشد و یا یک‌ شرکت‌ خارجی‌ آن را انجام دهد بسیار مهم‌ است‌ .این‌ پیشنهاد باید شامل‌ مشکلاتشرکت تحقیقات بازار پرداخته‌ شده ، اهداف تحقیق‌ ، اطلاعات به‌ دست‌ آمده و چگونگی‌ کمک‌ نتایج‌ به‌

 

تصمیم‌ گیری‌شرکت تحقیقات بازار باشد .این‌ پیشنهاد همچنین‌ باید شامل‌ هزینه‌ های‌ تخمینی‌ تحقیق‌ باشد. برای‌ تأمین‌ نیازهای‌ اطلاعاتی‌ مدیر ، طرح تحقیق‌ م ی‌ تواند جمع‌ آوری‌ داده های‌ ثانویه‌ ، داده های‌ اولیه‌ یا هر دو را درخواست‌ کند .داده های‌ ثانویه‌ متشکل‌ از اطلاعاتی‌ است‌ که‌ از قبل‌ در جایی‌ وجود داشته‌ و برای‌ مقصود دیگری‌ جمع‌ آوری‌ شده است‌ .داده های‌ اولیه‌ شامل‌ اطلاعات جمع‌ آوری‌ شده برای‌ هدف خاص در دست‌ است‌.

کنندگان خارجی‌ خریداری‌ کنند. به‌ عنوان مثال ، نیلزن داده های‌ بینش‌ خریدار را از یک‌ هیئت‌ مصرف کننده متشکل‌ از بیش‌ از ٠٠٠،٢٥٠ خانوار در ٢٥ کشور در سراسر جهان ، با اقدامات

 

خرید آزمایشی‌ و تکراری‌ ، وفاداری‌ به‌ مارک تجاری‌ و نمودارهای‌ نمایشی‌ خریدار به‌ فروش می‌ رساند . Experian Simmons طیف‌ کاملی‌ از مطالعات مصرف کننده را ارائه‌ می‌ دهد که‌ دید کاملی‌ از مصرف کننده آمریکایی‌ ارائه‌ می‌ دهد. خدمات Yankelovich MONITORایالات متحده توسط‌ شرکت‌ Futures اطلاعات مربوط به‌ روندهای‌ مهم‌ اجتماعی‌ و سبک‌ زندگی‌ را به‌ فروش می‌ رساند. این‌ شرکت‌ ها و سایر شرکت‌ ها داده های‌ با کیفیت‌ بالا را متناسب‌ با طیف‌ گسترده ای‌ از نیازهای‌ اطلاعات  تحقیقات بازار  ارائه‌ می‌ دهند.  با استفاده از پایگاه های‌ داده آنلاین‌ تجاری‌ ، محققان  تحقیقات بازار  می‌ توانند جستجوی‌ خود را در منابع‌ داده ثانویه‌ انجام دهند. سرویس‌ های‌ پایگاه داده عمومی‌ مانن د ProQuest و LexisNexis اطلاعات باورنکردنی‌ اطلاعاتی‌ را در اختیار تصمیم‌ گیرندگان  تحقیقات بازار  قرار می‌ دهند. فراتر از خدمات تجاری‌ که‌ اطلاعاتی‌ را با پرداخت‌ هزینه‌ دریافت‌ می‌ کنند ، تقریباً همه‌ انجمن‌ های‌ صنفی‌ ، آژانس‌ های‌ دولتی‌ ، نشریات تجاری‌ و رسانه‌ های‌ خبری‌ اطلاعات کافی‌ را برای‌ آن دسته‌ از افراد مستحکم‌ پیدا می‌ کنند که‌ وب سایت‌ ها یا برنامه‌ های‌ خود را پیدا کنند .

 

موتورهای‌ جستجوی‌ اینترنتی‌ نیز می‌ توانند کمک‌ بزرگی‌ در مکان یابی‌ منابع‌ اطلاعاتی‌ مربوط به‌ ثانویه‌ کنند. با این‌ حال ، آنها همچنین‌ می‌ توانند بسیار ناامید کننده و ناکارآمد باشند. به‌ عنوان مثال ، یک‌ فروشنده-Chipotle Googling "fast-fast drive thru"با بیش‌ از ٨.٦ میلیون بازدید مواجه‌ خواهد شد. هنوز هم‌ ، جستجوی‌ آنلاین‌ با ساختار خوب و طراحی‌ شده می‌ تواند نقطه‌ شروع خوبی‌ برای‌ هر پروژه تحقیقاتی‌  تحقیقات بازار  باشد. داده های‌ ثانویه‌ رامعمولاً می‌ توان با سرعت‌ بیشتری‌ و با هزینه‌ کمتری‌ نسبت‌ به‌ داده های‌ اولیه‌ بدست‌ آورد. همچنین‌ ، منابع‌ ثانویه‌ گاهی‌ اوقات می‌ توانند داده هایی‌ را فراهم‌ کنند که‌ یک‌ شرکت‌ شخصی‌ نمی‌ تواند به‌ تنهایی‌ جمع‌ آوری‌ کند -اطلاعاتی‌ که‌ مستقیماً در دسترس نیستند یا شرکت تحقیقات بازار آنها بسیار گران است‌. به‌ عنوان مثال ، انجام یک‌ بازرسی‌ مستمر از فروشگاه های‌ خرده فروشی‌ برای‌ اطلاع از سهام بازار ، قیمت‌ ها و نمایش‌ مارک های‌ خود و رقبا ، برای‌ یک‌ مارک کالاهای‌ مصرفی‌ مانند کوکاکولا یا تاید بسیار گران است‌. اما این‌ بازاریابان می‌ توانند داده های‌ فروش و حسابرسی‌ فروشگاه ها را از IRI بخرند ، که‌ داده های‌ ٣٤٠٠٠ فروشگاه خرده فروشی‌ در بازارهای‌ سراسر کشور را فراهم‌ می‌ کند. ٩ داده های‌ ثانویه‌ نیز می‌ توانند مشکلاتی‌ را نشان دهند. محققان بندرت می‌ توانند تمام داده های‌ مورد نیاز خود را از منابع‌ ثانویه‌ بدست‌ آورند. به‌ عنوان مثال ، Chipotleاطلاعات موجود در مورد واکنش‌ مصرف کننده در مورد درایو جدید از طریق‌ سرویس‌ جدیدی‌ را که‌ هنوز نصب‌ نکرده است‌ ، پیدا نخواهد کرد. حتی‌ در صورت یافتن‌ داده ها ، ممکن‌ است‌ اطلاعات چندان قابل‌ استفاده نباشند. محقق‌ باید اطلاعات ثانویه‌ را با دقت‌ ارزیابی‌ کند تا مطمئن‌ شود که‌ مربوط است‌ (متناسب‌ با نیازهای‌ پروژه تحقیق‌) ، دقیق‌ (به‌ طور قابل‌ اعتماد جمع‌ آوری‌ و گزارش می‌ شود) ، فعلی‌ (به‌ روز برای‌ تصمیمات فعلی‌ به‌ روز است‌) و بی‌ طرف است‌.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد