بیانیه های مأموریت باید معنی دار و خاص و در عین حال برانگیزاننده باشند. اغلب اوقات ، بیانیه های ماموریت برای اهداف روابط عمومی نوشته می شوند و فاقد خطوط راهنمای خاص و قابل اجرا هستند. درعوض ، آنها باید بر نقاط قوت شرکت تأکید کرده و به زور بگویند که چگونه قصد دارد در بازار پیروز شود. سرانجام ، همانطور که در داستان استارباکس در فصل آغازین کشف کردیم ، نباید مأموریت یک شرکت را به عنوان فروش یا سود بیشتر بیان کرد. سود فقط پاداش ایجاد ارزش برای مشتری است. در عوض ، این مأموریت باید بر مشتری و تجربه مشتری متمرکز باشد. به عنوان مثال ، هتل ها و استراحتگاه های Ritz-Carlton خود را فقط اجاره اتاق نمی دانند. این یک ماموریت است که "تجربه Ritz-Carlton" را ایجاد کند ، تجربه ای که "باعث زنده شدن حواس ، القا رفاه و حتی برآورده شدن خواسته ها و نیازهای مهمانان ما می شود." ریتز کارلتون این مأموریت را با مراحل مشخصی از خدمات پیگیری می کند که به موجب آن هر کارمند می تواند به تحقق مأموریت کمک کند.
تعیین اهداف و مقاصد شرکت
این شرکت تحقیقات بازار باید وظیفه گسترده خود را به اهداف پشتیبانی دقیق برای هر سطح ازشرکت تحقیقات بازار تبدیل کند. هر مدیر باید اهدافی داشته باشد و مسئولیت دستیابی به آنها را به عهده داشته باشد. به عنوان مثال ، بیشتر آمریکایی ها CVS را به عنوان زنجیره ای از داروخانه های خرده فروشی داروهای تجویز شده و بدون نسخه ، محصولات مراقبت شخصی و تعداد زیادی راحتی و سایر اقلام می شناسند. اما - CVSکه اخیراً به CVS Health تغییر نام داده است - رسالت بسیار گسترده تری دارد. این خود را بعنوان "یک شرکت نوآوری در داروخانه" تلقی می کند ، که "کمک به مردم در مسیر سلامتی بهتر" است. شعار شرکت: "سلامتی همه چیز است." مأموریت گسترده ٤ CVS Healthمنجر به سلسله مراتب اهداف ، از جمله اهداف تجاری و اهداف تحقیقات بازار می شود. هدف کلی تجارتCVS Health افزایش دسترسی ، کاهش هزینه ها و بهبود کیفیت مراقبت است. این کار را از طریق محصولاتی که در
همچنین فعالیت های ارتباط با مشتری خود را گسترش داده است تا شامل مشاوره متناسب با مشتریانی که شرایط سلامتی مزمن و ویژه راشرکت تحقیقات بازار می کنند. اینها استراتژی های گسترده تحقیقات بازار CVS Health هستند. سپس هر استراتژی تحقیقات بازار باید با جزئیات بیشتری تعریف شود. به عنوان مثال ، خدمات MinuteClinic که به سرعت در حال گسترش است ، نیاز به خدمات بیشتری دارد. این شرکت نیاز دارد تا مأموریت گسترده خود را به اهداف پشتیبانی دقیق برای هر سطحشرکت تحقیقات بازار تبدیل کند. هر مدیر باید اهدافی داشته باشد و مسئولیت دستیابی به آنها را به عهده داشته باشد. به عنوان مثال ، بیشتر آمریکایی ها CVS را به عنوان زنجیره ای از داروخانه های خرده فروشی داروهای تجویز شده و بدون نسخه ، محصولات مراقبت شخصی و تعداد زیادی راحتی و سایر اقلام می شناسند. اما - CVSکه اخیراً به CVS Health تغییر نام داده است - رسالت بسیار گسترده تری دارد. این خود را بعنوان "یک شرکت نوآوری در داروخانه" تلقی می کند ، که "کمک به مردم در مسیر سلامتی بهتر" است. شعار شرکت: "سلامتی همه چیز است." مأموریت گسترده ٤ CVS Healthمنجر به سلسله مراتب اهداف ، از جمله اهداف تجاری و اهداف تحقیقات بازار می شود. هدف کلی تجارت CVS Health افزایش دسترسی ، کاهش هزینه ها و بهبود کیفیت مراقبت است. این کار را از طریق محصولاتی که در خرده فروشی های داروسازی خود به فروش می رساند و با داشتن نقش فعال تر درشرکت تحقیقات بازار کلی مراقبت های بهداشتی از طریق تحقیق ، اطلاع رسانی و آموزش مصرف کننده و حمایت از برنامه ها و سازمان های مرتبط با بهداشت ، انجام می دهد. با این حال ، چنین فعالیت هایی گران است و باید از طریق بهبود سودهای مالی تأمین شود ، بنابراین بهبود سود هدف اصلی دیگری برای CVS Healthاست. سود را می توان با افزایش فروش یا کاهش هزینه ها بهبود بخشید. با بهبود تعامل مشتری و افزایش سهم شرکت در بازار مراقبت های بهداشتی می توان فروش را افزایش داد. این اهداف سپس به اهداف فعلی تحقیقات بازار شرکت تبدیل می شوند. استراتژی ها و برنامه های تحقیقات بازار باید برای حمایت از این اهداف تحقیقات بازار توسعه یابد. برای افزایش تعامل مشتری ، فروش و سهم بازار ، CVS Healthمحصولات و خدمات خود را تغییر داده و گسترش داده است. به عنوان مثال ، اخیراً فروش محصولات توتون و تنباکو را متوقف کرد ، مواردی که با ماموریت "سلامتی بهتر" سازگار نیستند. و محل های CVS MinuteClinic را در بیش از
١٠٠٠ فروشگاه از ٩٥٠٠ فروشگاه خود قرار داده است و از بیش از ١٨ میلیون ویزیت بیمار از سال ٢٠٠٠ مراقبت های پزشکی را ارائه می دهد CVS Health .همچنین فعالیت های ارتباط با مشتری خود را گسترش داده است تا شامل مشاوره متناسب با مشتریانی که شرایط سلامتی مزمن و ویژه راشرکت تحقیقات بازار می کنند. اینها استراتژی های گسترده تحقیقات بازار CVS Health هستند. سپس هر استراتژی تحقیقات بازار باید با جزئیات بیشتری تعریف شود.
به عنوان مثال ، خدمات MinuteClinic که به سرعت در حال گسترش هستند ، نیاز به تلاش های تبلیغاتی و تبلیغاتی بیشتری دارند و چنین تلاش هایی باید با دقت بیان شود .به این ترتیب ، ماموریت گسترده CVS Health به مجموعه ای از اهداف کوتاه مدت خاص و برنامه های تحقیقات بازار ترجمه می شود .
-سگ ها . سگها مشاغل و کالاهایی با رشد کم و سهم کم هستند. آنها ممکن است به اندازه کافی پول نقد تولید کنند تا خودشان را حفظ کنند اما قول نمی دهند که منابع زیادی از پول نقد باشند. ١٠ حلقه در ماتریس سهم رشد نشان دهنده ١٠ واحد SBU فعلی شرکت است. این شرکت دارای دو ستاره ، دو گاو نقدی ، سه علامت سوال و سه سگ است. مساحت هر دایره متناسب با فروش دلار SBU است. این شرکت در وضعیت مطلوبی قرار دارد ، هرچند در شرایط خوبی نیست. این شرکت می خواهد بر روی پرسش های امیدوار کننده تری سرمایه گذاری کند تا آنها را به ستاره تبدیل کند و ستاره ها را حفظ کند تا با بلوغ بازارهایشان گاو نقدی شوند. خوشبختانه دو گاو نقدی با اندازه خوب دارد. درآمد حاصل از این گاوهای نقدی به تأمین مالی علائم سوال ، ستاره ها و سگ های شرکت کمک خواهد کرد. این شرکت باید در مورد سگهای خود و علائم سوالی آن اقدامات تعیین کننده ای انجام دهد. هنگامی که SBU های خود را طبقه بندی کرد ، شرکت باید تعیین کند که هر یک در آینده چه نقشی بازی می کنند. این می تواند یکی از چهار استراتژی را برای هر SBU دنبال کند. می تواند برای ایجاد سهم خود در واحد تجاری سرمایه گذاری بیشتری کند. یا می تواند به اندازه کافی سرمایه گذاری کند تا سهم SBU را در سطح فعلی نگه دارد. این امر می تواند SBU را برداشت کند ، جریان نقدی کوتاه مدت آن را صرف نظر از تأثیر طولانی مدت ، دوشش می زند. سرانجام ، می تواند SBU را با فروش یا حذف تدریجی و استفاده از منابع در جای دیگر واگذار کند. با گذشت زمان ، SBU موقعیت های خود را در ماتریس سهم رشد تغییر می دهد. بسیاری از SBUها به عنوان علامت سوال شروع می شوند و در صورت موفقیت به گروه ستاره هامنتقل می شوند. آنها بعداً با کاهش رشد بازار گاو نقدی می شوند و سپس سرانجام در پایان چرخه زندگی می میرند یا تبدیل به سگ می شوند. این شرکت باید محصولات و واحدهای جدید را به طور مداوم اضافه کند تا برخی از آنها ستاره و در نهایت گاوهای نقدی شوند که به سرمایه گ ذاری سایر SBU ها کمک می کند.