محیط فناوری
محیط فناوری شاید دراماتیک ترین نیرویی باشد که اکنون سرنوشت ما را شکل می دهد. فناوری شگفتی هایی مانند آنتی بیوتیک ، جراحی رباتیک ، تلفن های هوشمند و اینترنت را منتشر کرده است. همچنین وحشت هایی مانند موشک های هسته ای و تفنگ های تهاجمی را آزاد کرده است. این شرکت برکات مختلطی مانند خودرو ، تلویزیون و کارتهای اعتباری را منتشر کرده است. نگرش ما نسبت به فناوری به این بستگی دارد که ما تحت تأثیر شگفتی های آن یا اشتباهات آن قرار بگیریم. فناوری های جدید می توانند فرصت های هیجان انگیزی را برای بازاریابان فراهم کنند. به عنوان مثال ، شما در مورد کاشتن فرستنده های کوچک و کوچک در تمام کالاهایی که خریداری می کنید و امکان ردیابی محصولات از نقطه تولید آنها از طریق استفاده و دفع وجود دارد ، چه نظری دارید؟ دستبندی با تراشه درج شده که به شما امکان
خرید و پرداخت هزینه خرید ، دریافت ویژه محصولات شخصی در مکان های خرده فروشی یا حتی ردیابی محل زندگی یا دوستان خود را می دهید؟ یا درباره فناوری "beacon" که همه کارها را با استفاده از تلفن هوشمند شما انجام می دهد چطور؟ از یک طرف ، چنین فناوریهایی مزایای زیادی را هم به خریداران و هم به فروشندگان ارائه می دهد. از طرف دیگر ، آنها می توانند کمی ترسناک باشند. در هر صورت ، با ظهور فناوری هایی مانند شناسایی فرکانس رادیویی (RFID) ، GPSو بلوتوث ، این اتفاق در حال حاضر است. بسیاری از شرکت ها از تکنولوژی RFID برای ردیابی محصولات و مشتریان در نقاط مختلف کانال توزیع استفاده می کنند. به عنوان مثال ، Walmartتأمین کنندگانی را که محصولات را به مراکز توزیع خود ارسال می کنند را به شدت تشویق کرده است تا برچسب های RFID را در پالت های خود اعمال کنند. و خرده فروشانی مانند American Apparel ، Macy'sو Bloomingdalesهم اکنون سیستم های RFID در سطح اقلام را در فروشگاه های خود نصب می کنند. سازنده مد و لوازم جانبی
Burberryحتی از تراشه های تعبیه شده در وسایل و مرتبط با تلفن های هوشمند برای ارائه تجارب شخصی و تعاملی برای مشتریان در فروشگاه ها و نمایشگاه های باند خود استفاده می کند . دیزنی با مچ بند جالب MagicBand RFID خود ، فناوری RFID را به سطح جدیدی می رساند:
استفاده از MagicBand در Walt Disney World Resortسطح کاملاً جدیدی از جادوی مشهور Disney را باز می کند. پس از ثبت نام برای خدمات MyMagic + مبتنی بر cloud ، با یک حرکت مچ دست خود می توانید وارد یک پارک یا جاذبه شوید ، شام یا سوغاتی بخرید یا حتی قفل اتاق هتل خود را باز کنید. اما دیزنی فقط شروع به استفاده از توانایی های MagicBand برای شخصی سازی تجربیات مهمان کرده است. برنامه هایآینده می توانند واقعاً جادویی باشند. به عنوان مثال شگفتی کودکی را تصور کنید که آغوشی گرم از میکی موس یا کمان از پرنس چارمینگ را دریافت می کند و سپس به نام کودک سلام می کند و تولد او را تبریک می گوید. انیماتریک را تصور کنید که بر اساس اطلاعات شخصی ارائه شده از قبل با مهمانان نزدیک در تعامل است. از خانواده یا دوستان جدا می شوید؟ مشکلی نیست اسکن سریع MagicBand شما در یک فهرست نزدیک می تواند موقعیت های کل مهمانی شما را مشخص کند .
MagicBandبه برنامه تلفن دیزنی شما متصل است ، می تواند اطلاعات عمیقی درباره ویژگی های پارک ، زمان انتظار برای سوار شدن ، هشدارهای ورود سریع FastPass و برنامه ارزیابی مجدد شما ایجاد کند. البته ، MagicBandهمچنین به دیزنی یک سری مادر بالقوه از داده های دیجیتالی مربوط به فعالیت ها و حرکات مهمان با جزئیات جزئی ارائه می دهد که به بهبود تدارکات ، خدمات و فروش مهمان کمک می کند. اگر همه اینها خیلی Big Brother -ish به نظر برسد ، گزینه های محرمانه وجود دارد - به عنوان مثال ، به والدین اجازه دهید از چیزهایی مانند شخصیت ها یی که نام بچه ها را می دانند ، چشم پوشی کنند. در کل ، چنین فناوری های دیجیتال نوید می دهند که تجربه دیزنی را هم برای مهمانان و هم برای شرکت غنی می کنند.
جمعیت در حال رشد سریع ، چالش های مهیب مانند فقر و کمبود غذا ، بهداشت اساسی و بهداشت است. این تحولات و تغییرها از هر طریقی بر مردم سراسر جهان تأثیر می گذارد و همچنین با نوسان هزینه های کالا ، بی ثباتی بازارها و منبع مواد اولیه سخت تر ، چالش های جدیدی را نیز برای شرکت ها ایجاد می کند. شرکت کالاهای مصرفی بریتانیا - هلند ، یونیلور (Unilever) برای اینکه بخشی از راه حل های تجاری خود باشد ، برنامه زندگی پایدار یونیلور را در سال ٢٠١٠ راه اندازی کرد که طرح اصلی آن برای تجارت پایدار است. چشم انداز استراتژیک این است که اندازه کسب و کار را دو برابر کنید در حالی که اثرات زیست محیطی را کاهش می دهد و تأثیر مثبت شرکت را افزایش می دهد. هدف این شرکت این است که زندگی پایدار را به امری عادی تبدیل کند. در نتیجه ، شرکت تحقیقات بازار در حال توسعه شیوه های جدید تجاری است که شرکت و همچنین جوامع را ارتقا می بخشد ، و تمایل بیشتر مردم به محصولات پایدارتر را برآورده می کند و آینده ای روشن تر را برای همه ایجاد می کند. با این اوصاف ، یونیلور ادغام پایداری را در بیشتر مارک های تجاری خود جشن می گیرد ، یکی از این شرکت ها Knorr است ، بزرگترین شرکت جهانی Unilever. Knorr یک مارک تجاری غذایی و آشامیدنی در آلمان است که از سال ٢٠٠٠ متعلق به Unilever است ، زمانی که Unilever بهترین غذاها را خریداری کرد ، به جز در ژاپن ، که تحت مجوز توسط Ajinomoto ساخته می شود. این محصول مخلوط و شربت های خشک بی آب را تولید می کند و در سال ٢٠١٢ ، فروش جهانی آن بیش از ٦ درصد به کل فروش شرکت کمک کرده است. فقط در اروپا ، یونیلور روزانه ١٠ میلیون محصول نرور ، از ١٢٨٠٠٠ تن سبزیجات تازه در سال ، که در ٠٠٠،١٢٠ هکتار زمین که توسط
٥ کشاورز زیرکشت است تولید می شود ، می فروشد.
سبزیجات و گیاهان اصلی ترین غذای بسیاری از محصولات نور هستند. با استفاده از کشت پایدار ، Unileverمی خواهد رد پای اکولوژیکی خود را کاهش دهد. برای دستیابی به این هدف ، شرکت با تکیه بر همکاری نزدیک با تأمین کنندگان و کشاورزان ، ابتکار عمل "مشارکت Knorr برای پایداری" را در سال ٢٠١٠ ایجاد کرد. تا سال ٢٠١٢ ، تمام تأمین کنندگان سبزیجات و گیاهان نور در "مشارکت Knorr برای پایداری" ثبت نام کردند. با انتخاب منبع پایدار به عنوان کانون اصلی خود ، نر در حال حاضر بیش از ٩٠