اگرچه پاسخ پارک ساده انگارانه به نظر میرسد، اما درست است. عرضه کالایی که مزایای مناسبی را در مصرف کنندگان دققاًی در زمان مورد نیاز آنها به همراه داشته باشد، کلید راه اندازی کالای جد ید است. در مورد فیت بیت، مصرف کنندگان مشتاق این دستگاه کوچک بودند که نه تنها میتواند گام های برداشته شده را ردیابی کند، بلکه مسافت پیموده شده، کالری سوزانده شده، بالا رفتن از طبقات و مدت زمان و شدت فعالیت، همه از یک نقطه ساده - بسته شده روی جیب شلوار- را محاسبه میکند. علاوه بر این، ردیاب فیت بیت میتواند کیفیت خواب را بر اساس دورههای بیقراری، مدت زمان قبل از خوابیدن و مدت زمان واقع ی ردیابی کند.
حتی با وسوسه بیشتر برای مصرف کنندگان، این دستگاه میتواند دادهها را بر روی رایانه بارگذاری کرده و در وب سایت فیت بیت در دسترس قرار دهد. در این سا یت، کاربران میتوانند فعالیت بدن ی خود را مرور کنند، اهداف را تع یین و پیگیری کنند و اطلاعات مربوط به غذاهای خورده شده و فعالیتهای اضافی که توسط دستگاه ردیاب ی نمیشوند را ثبت کنند. به عنوان نکته مهم، انفجار شبکههای اجتماعی و به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی همراه با آنچه کاربران بارگذاری میکردند، همراه بود. با طراحی، پارک و فریدمن بیشتر از سخت افزار خود در نرم افزار فیت بیت استفاده کردند و تشخیص دادند که سایر شرکتهای تولید کننده دستگاههای سخت افزاری مانند Garmin جن به نرم افزار را کوتاه کردهاند.
اما موفقیت فیت بیت را میتوان به مدلهای جد ید نیز نسبت داد. با درک اینکه عمر گجتها محدود است و رقابت برای بهبود ارائههای آن تلاش م یکند، فیت بیت توسعه را به یک روند ثابت تبدیل کرده است. از ردیاب اصلی گرفته تا ساعت هوشمند Blaze فعلی با GPS، مانیتور ضربان قلب و قابلیت نمایش اعلانهای تلفنهای هوشمند برای تماسها، پیامکها، هشدارهای تقویم، فیت بیت در ارائه آنچه که میخواهند به مصرف کنندگان ادامه دهد.
یک فرصت غیر منتظره
هنوز هم، مسیر موفقیت فیت بیت چالش برانگیز بوده است. یک چالش بزرگ که این شرکت از ابتدا با آن روبهرو شده است، حفظ مشتری است. مانند بسیاری از رژیمهای غذایی و سایر وسایل ورزشی، کاربران به سمت عامل " wow" کشیده میشوند که م یتواند سلامتی و تندرستی آنها را بهبود بخشد اما به سرعت از بین میرود. و اگر کاربران از استفاده از دستگاه منصرف شوند، احتمال خرید نسخه "جدید و بهبودیافته" بسیار کمتر است، و آن را کمتر به دیگران توصیه میکنند. اما یک چیز شرکت تحقیقات بازار اتفاق افتاد وقتی فیت بیت کارها را به هم ریخت. این شرکت سیل تماس ها و پیام ها را از بخش منابع انسانی شرکتها دریافت کرد. این شرکت متعجب از اینکه چرا مشاغل مایل به خرید عمده دستگاه های فیت بیت هستند، یک شرکت را به یک شخص اختصاص داد تا از این موضوع مطلع شود.
معلوم گردید که شرکتهای آمریکایی برای ثبت نام کارمندان در برنامههای سلامتی تحت فشار قرار میگیرند. دلا یل این فشار فراتر از نگرانی در مورد سلامتی و رفاه کارکنان است. کارمندان سالم مزایای عمدهای را برای یک شرکت فراهم م یکنند. آنها کمتر به بیماران مراجعه میکنند و به طور کلی بازده بیشتری دارند. همچنین از نظر مزایای مراقبتهای بهداشتی هزینه کمتری دارند. و اگرچه رژیم غذایی و ورزش نمیتوانند هر وضعیت سلامتی نامناسبی را پاک کنند، اما میتوانند تأثیر زیادی بر عوامل سلامتی مانند فشار خون، سطح کلسترول و سطح قند خون- شرایط مربوط به بیماریهای شایع مانند بیماری قلبی، سکته مغزی و دیابت- داشته
باشند. بنابراین جای تعجب نیست که شرکتها انگیزهای دارند که هر کاری از دستشان برمیآید برای ایجاد انگیزه در کارمندان برای مراقبت بهتر از خود انجام دهند.
همانطور که فیت بیت با شرکتها صحبت کرد، متوجه گردید که بیشتر آنها در تلاشند حتی تعداد کم ی از کارمندان را در برنامههای سلامتی نیروی کار خود ثبت کنند - بسیاری از آنها کمتر از ٢٠ درصد مطابقت داشتند. یک مشکل این بود که - حتی در حالی که جدیدترین پوشیدنیهای تناسب اندام از فیت بیت و رقبایش در سراسر دفاتر حاضر میشدند - مشارکت در برنامههای سلامتی شرکتها اغلب نیاز به استفاده از ردیاب بزرگ، معروف به گام شمار آنالوگ صادر شده توسط شرکت داشت. "آیا میتوانید تصور کنید که از مهندسان بخواهید یک گام شمار قدیمی بپوشند و مراحل خود را بنویسند؟" امی مک دوناو، شخص مهم شرکت فیت بیت را دوست داشت. البته فیت بیت گزینه بسیار پیشرفتهتری را ارائه داده است که به افراد امکان م یدهد به راحتی دادههای پیچیدهتری را ردیابی کنند و به بخشهای منابع انسانی نیز اجازه میدهد به راحتی دادهها را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنند. فروش عمده فیت بیت به شرکتهای بزرگ شروع به کار کرد.
با کمال تعجب فیت بیت، محصولات فیت بیت فروخته شده از طریق شرکتهای بزرگ در مقابل محصولات فروخته شده به اشخاص دارای نرخ نگهداری، به طور قابل توجهی بالاتر بودند. ردیابهای تناسب اندام در برنامههای سلامتی شرکتها اغلب در چالشهای سلامتی مورد استفاده قرار میگرفتند - که حداقل ١٠ هزار قدم در روز را نگه میدارند و روزهای تعطیلات به صورت رایگان یا تخفیف در حق بیمه درمانی دریافت کنید. ممکن است منطقی به نظر برسد که مردم پس از پایان یک چالش د یگر از استفاده از دستگاههای خود منصرف شوند. اما هنگامی که IBM، ٤٠٠٠٠ فیت بیت را به کارمندان در طی یک دوره دو ساله اعطا کرد، متوجه گردید که نه تنها ٩٦% از کارمندان به طور معمول اطلاعات بهداشتی و عادات غذایی خود را ثبت میکنند بلکه ٦٣% از کارمندان ماه ها پس از پایان چالش، فیت بیتهای خود را ادامه میدهند .
شرکتهای دیگر مزایای ملموس بیشتری را نیز ذکر کردند. شرکت تازه تأسیس Cloud-Services Appirio دستگاههای فیت بیت را برای ٤٠٠ کارمند خریدار ی کرد. Appirio که مجهز به دادههای پوشیدنی بود، توانست ارائه دهنده بیمه درمانی خود، Anthem، را متقاعد کند که افزایش مزایای بهداشتی به هزینههای پایینتر مراقبتهای بهداشتی تبد یل میشود. این به اپیریو اهرم مذاکره با حق بیمه کم تری را داد و ٢٨٠ هزار دلار از صورتحساب سالانه خود را اصلاح کرد.
امروز، بخش خوب فیت بیت ابزارهایی را که به طور خاص برای کارفرما یان طراحی شدهاند، مانند داشبورد، پشتیبانی خدمات اختصاصی و وبینارها را ارائه میدهد. مشتریان شرکتها شامل BP America، KimberlyClark، Time Warner و Barclays هستند. Target ردیابهای Fitbit Zip را به ٣٣٥٠٠٠ کارمند خود ارائه داد. فروش شرکتها در حال حاضر ١٠ درصد از درآمد فیت بیت را تشکیل میدهد. اما سهم شرکت از فروش افزایش خواهد یافت، زیرا پذیرش در آن بخش با سرعت بیشتری نسبت به بازارهای مصرف در حال رشد است. موسس پارک ادعا م یکند که استفاده از فیت بیتها در برنامههای سلامتی کارکنان نه تنها بر سلامتی و تندرستی بلکه بر ایمنی شغلی نیز تأثیر دارد. شرکتها همچنین در نتیجه تلاش یکپارچه همکاران برای دستیابی به اهداف تناسب اندام با یکدیگر، بهبودهایی در فرهنگ اداری تجربه کردهاند - عاملیکه احتمالاً باعث افزایش تعداد نگهداری در محیط شرکت میشود.