Joeممکن است مکان های احتمالی فروشگاه جدید را با بررسی الگوی ترافیک ، شرایط محله و مکان های رقابت کل غذاها ، بازار تازه و سایر فروشگاه های زنجیره ای ارزیابی کند.
محققان معمولاً رفتار مشتری را برای به دست آوردن بینش مشتری می توانند مشاهده کنند. به سادگی با سوالاتی از مشتریان به دست می آورید. به عنوان مثال ، فیشر-پرایس یک آزمایشگاه مشاهده ایجاد کرده است که در آن می تواند واکنش هایی را که بچه ها نسبت به اسباب بازی های جدید دارند مشاهده کند. آزمایشگاه Fisher-Price Play یک فضای آفتابی و پر از اسباب بازی است که در آن بچه های خوش شانس می توانند نمونه های اولیه Fisher-Price را زیر نظر هوشیارانه طراحانی که می خواهند بدانند چه چیزی باعث می شود آنها در یک دیوانگی اسباب بازی جدید کار کنند ، آزمایش کنند. در آزمایشگاه ، سالانه حدود ٣٥٠٠ کودک شرکت می کنند و سالانه ١٢٠٠ محصول را آزمایش می کنند. مدیر تحقیقات کودکان فیشر-پرایس می گوید: "طراحان ما نحوه بازی ]کودکان[ را تماشا می کنند و از آن می آموزند."این" واقعاً به ما کمک می کند تا محصولات بهتری تولید کنیم."
بازاریابان نه تنها آنچه را که مصرف کنندگان انجام می دهند مشاهده می کنند بلکه گفته های مصرف کنندگان را نیز مشاهده می کنند. همانطور که قبلاً بحث گردید ، بازاریابان اکنون به طور معمول مکالمات مصرف کنندگان را در وبلاگ ها ، رسانه های اجتماعی و وب سایت ها گوش می دهند. مشاهده چنین بازخوردهای طبیعی می تواند ورودی هایی را فراهم کند که به سادگی نمی توان از
طریق رویکردهای تحقیقاتی ساختار یافته و رسمی به دست آورد.
طیف گسترده ای از شرکت ها اکنون از تحقیقات قوم نگاری استفاده می کنند. تحقیقات مردم نگاری شامل اعزام ناظران برای تماشا و تعامل با مصرف کنندگان در "محیط طبیعی" آنها است. ناظران ممکن است انسان شناسان و روانشناسان یا محققان و مدیران شرکت آموزش دیده باشند. به عنوان مثال ، تیم Coors insights بارها و مکانهای دیگر را در یک مکان کاملاً مخفی در یک شهر کوچک قرار می دهد - آنها آن را "پاسگاه" می نامند - در عرض یک روز رانندگی از شیکاگو. محققان از این شهر به عنوان یک آزمایشگاه در زندگی واقعی استفاده می کنند ، با
مراجعه کنندگان بار ، خریداران سوپرمارکت ، غذاخوری های رستوران ، دفتریاران فروشگاه های رفاه و سایر افراد شهرستانی به صورت ناشناس دست به دست زدن می زنند تا بینش واقعی در مورد نحوه خرید ، نوشیدن ، شام و معاشرت مصرف کنندگان در آمریکای میانه را بدست آورند.
مارک تجاری جهانی Landor Families را راه اندازی کرد ، یک مطالعه قوم نگاری م داوم که طی ٧ سال گذشته به شدت ١١ خانوادهفرانسوی را دنبال کرده است. جستجوگران مجدد لاندور سالانه دو بار در خانه هایشان به خانواده ها سر می زنند و عمیقاً در مواد منجمد کننده و رفتارها و نظرات خرید مواد غذایی فرو می روند. محققان همچنین با خانواده ها در سوپرمارکت های محلی خود خرید می کنند و هنگام خرید آنلاین از روی شانه های آنها نگاه می کنند. این خانواده ها گزارش های ماهانه آنلاین را با جزئیات رفتارها و عقاید خریدشان ارائه می دهند. مطالعه خانواده های Landor بینش های رفتاری غنی برای مشتریان Landor مانند Danone، Kraft Foodsو Procter & Gamble ارائه می دهد. تجزیه و تحلیل داده های بزرگ امروز می تواند بینشی مهم در مورد آنچه را که خرید ، چه زمان ها و چه مواردی را ارائه دهد. برنامه خانواده های لاندور برای کشف چرایی ها طراحی شده است. به گفته لاندور ، "هیچ راهی بهتر از مشاهده افراد در زندگی واقعی وجود ندارد.
تحقیقات مشاهده ای و مردم نگاری اغلب انواع جزئیاتی را ارائه می دهد که فقط از پرسشنامه های تحقیق سنتی یا گروه های متمرکز بیرون نمی آیند. از آنجایی که رویکردهای تحقیق کمی کمی به دنبال آزمایش مهارتهای شناخته شده و به دست آوردن پاسخ سوالات کاملاً مشخص محصول یا استراتژی هستند ، تحقیقات مشاهده ای می تواند بینش جدیدی از مشتری و بازار ایجاد کند که مردم تمایلی به ارائه آن ندارند و قادر به ارائه آن نیستند. این پنجره ای برای اقدامات ناآگاهانه مشتری و نیازها و احساسات بیان نشده فراهم می کند. با این حال ، برخی از موارد به سادگی قابل مشاهده نیستند ، مانند نگرش ها ، انگیزه ها یا رفتار خصوصی. مشاهده رفتار طولانی مدت یا نادر نیز دشوار است. سرانجام ، تفسیر مشاهدات می تواند بسیار دشوار باشد. به دلیل این محدودیت ها ، محققان اغلب از مشاهده به همراه سایر روش های جمع آوری اطلاعات استفاده می کنند. تحقیق پیمایشی ، پرکاربردترین روش برای جمع آوری اطلاعات اولیه ، روشی است که برای جمع آوری اطلاعات توصیفی مناسب است. شرکتی که می خواهد درمورد دانش ، ترجیحات یا رفتار خرید افراد اطلاعاتی کسب کند ، اغلب می تواند با پرسیدن مستقیم از آنها این موضوع را کشف کند. می توان از آن برای بدست آوردن انواع مختلفطلاعاتا در شرایط مختلف استفاده کرد. نظرسنجی هایی که تقریباً به هر سوالات یا تصمیم تحقیقات بازار می پردازند می توانند از طریق تلفن یا پست الکترونیکی ، بصورت آنلاین یا حضوری انجام شوند.
با این حال ، تحقیقات پیمایشی همچنین برخی از مشکلات را نشان می دهد. گاهی اوقات افراد قادر به پاسخگویی به سوالات نظرسنجی نیستند زیرا نمی توانند به خاطر بسپارند یا هرگز در مورد کارهایی که انجام داده اند و چرایی انجام آنها فکر نکرده اند. افراد ممکن است تمایلی به پاسخگویی به مصاحبه گران ناشناخته یا مواردی که خصوصی می دانند نداشته باشند. تحقیقات بازار ممکن است به سوالات نظرسنجی پاسخ دهند حتی درصورتی که جواب را نمی دانند فقط برای اینکه هوشمندتر یا آگاه تر باشند یا ممکن است سعی کنند با دادن جواب های خوشایند به مصاحبه کننده کمک کنند. سرانجام ، افراد پرمشغله ممکن است وقت نگذارند ، یا ممکن است از نفوذ به حریم خصوصی خود کراهت داشته باشند. تحقیقات تجربی. در حالی که مشاهده برای تحقیقات اکتشافی و نظرسنجی ها برای تحقیقات توصیفی مناسب ترین است ، تحقیقات تجربی برای جمع آوری اطلاعات علی بهتر است. آزمایشات شامل انتخاب گروه های همسان از افراد ، دادن روش های درمانی متفاوت به آنها ، کنترل عوامل غیرمرتبط و بررسی تفاوت در پاسخ های گروهی است. بنابراین ، تحقیقات تجربی سعی دارد روابط علت و معلولی را
توضیح دهد. به عنوان مثال ، پیش از افزودن ساندویچ جدید به فهرست غذای خود ، شرکت تحقیقات بازار ممکن است با استفاده از آزمایش هایی تأثیرات فروش دو قیمت مختلف را که ممکن است از آن استفاده کند ، آزمایش کند. این می تواند ساندویچ جدید را با یک قیمت در یک شهر و با قیمت دیگری در یک شهر دیگر تولید کند. اگر شهرها شبیه به هم باشند و سایر تلاش های تحقیقات بازار برای ساندویچ یکسان باشد ، تفاوت فروش در این دو شهر می تواند به قیمت شارژ شده مربوط باشد.
روش های تماس
اطلاعات را می توان از طریق پست ، تلفن ، مصاحبه شخصی یا آنلاین جمع آوری کرد .هر روش تماس نقاط قوت و ضعف خاص خود را دارد.
نامه ، تلفن و مصاحبه شخصی .از پرسشنامه های نامه می توان برای جمع آوری اطلاعات زیادی با هزینه کم برای هر پاسخ دهنده استفاده کرد .پاسخ دهندگان ممکن است پاسخ صادقانه تری را در یک پرسشنامه نامه الکترونیکی نسبت به شخص مصاحبه ناشناخته شخصاً یا تلفنی بدهند .همچنین ، هیچ مصاحبه کننده ای درگیر پاسخ های سوگیری مغرضانه نیست .با این حال ، پرسشنامه های