تحقیقات بازار

این وبلاگ به بررسی تحقیقات بازار از ابعاد مختلف میپردازد

تحقیقات بازار

این وبلاگ به بررسی تحقیقات بازار از ابعاد مختلف میپردازد

شرکت های تحقیقات بازار 6

به‌ نوبه‌ خود ، بر رفتار خرید آنها تأثیر می‌ گذارد. باور یک‌ تفکر توصیفی‌ است‌ که‌ فرد در مورد برخی‌ چیزها دارد. باورها ممکن‌ است‌ مبتنی‌ بر دانش‌ ، عقیده یا ایمان واقعی‌ باشند و ممکن‌ است‌ بار احساسی‌ داشته‌ باشند یا نداشته‌ باشند. بازاریابان به‌ اعتقاداتی‌ که‌ مردم در مورد محصولات و خدمات خاص بیان می‌ کنند علاقه‌ مند هستند زیرا این‌ باورها تصاویر مربوط به‌ محصول و مارک را تشکیل‌ می‌ دهند که‌ بر رفتار خرید تأثیر می‌ گذارد. اگر برخی‌ از باورها غلط‌ باشد و از خرید جلوگیری‌ کند ، مارکر می‌ خواهد برای‌ اصلاح آنها کارزاری‌ را آغاز کند. مردم نگرش هایی‌ در مورد دین‌ سیاست‌، ، لباس ، موسیقی‌ ، غذا و تقریباً هر چیز دیگری‌ دارند. نگرش ارزیابی‌ ها ، احساسات و گرایش‌ های‌ نسبتاً ثابت‌ فرد نسبت‌ به‌ یک‌ شی‌ object یا ایده را توصیف‌ می‌ کند. نگرش ها افراد را در چارچوبی‌ از ذهن‌ قرار می‌ دهد که‌ چیزها را دوست‌ دارند یا دوست‌ ندارند ،

یا به‌ سمت‌ آنها حرکت‌ می‌ کنند یا از آنها دور می‌ شوند. شرکت تحقیقات بازار و خریدار دوربین‌ ما ممکن‌ است‌ رفتارهایی‌ مانند "بهترینها را بخرید" ، "ژاپنی‌ ها بهترین‌ محصولات دوربین‌ دنیا را می‌ سازند" و "خلاقیت‌ و بیانگر خود از مهمترین‌ موارد زندگی‌ " است‌. در این‌ صورت ، دوربین‌ نیکون به‌ خوبی‌ در نگرش های‌ موجود مصرف کننده جای‌ می‌ گیرد. تغییر اوضاع دشوار است‌. نگرش های‌ فرد در الگویی‌ قرار می‌ گیرد ؛ تغییر یک‌ نگرش ممکن‌ است‌ در بسیاری‌ از شرایط‌ دیگر نیاز به‌ تنظیمات دشوار داشته‌ باشد. بنابراین‌ ، یک‌ شرکت‌معمولاً باید سعی‌ کند محصولات خود را به‌ جای‌ تلاش برای‌ تغییر نگرش ، در الگوی‌ نگرش موجود قرار دهد. البته‌، استثناهایی‌ وجود دارد. جابجایی‌ مجدد یا گسترش نام تجاری‌ ، تغییر در تیترها را می‌ طلبد. به‌ عنوان مثال ، مارک Burberry را در نظر بگیرید: ٢٨ هنگامی‌ که‌ اکنون به‌ Burberryفکر می‌ کنید ، احتمالاً به‌ یک‌ برچسب‌ لوکس‌ با مد بالا ، کتهای‌ سنگرمی‌ آن و ارتباط آن با مشاهیر مانند Kate Moss فکر می‌ کنید. با این‌ حال ، این‌ موقعیت‌ بسیار سودآور نتیجه‌ یک‌ بازنگری‌ گسترده در برند است‌. این‌ شرکت‌ از سال ١٨٥٦ شروع به‌ کار کرد و با گذشت‌ زمان به‌ یک‌ برچسب‌ مد جذاب تبدیل‌ گردید که‌ ثروتمندان و افراد مشهور از آن استفاده می‌ کردند. در سالهای‌ منتهی‌ به‌ سال ٢٠٠٦ ، زمانی‌ که‌ آنجلا آهرانتس‌ مدیر عامل‌ شرکت‌ گردید ، با توجه‌ به‌ اینکه‌ الگوی‌ چک‌ بژ / قرمز / سیاه متمایز آنها با فرهنگ‌ chav و کلاهبرداری‌ فوتبال همراه بود ، تصویر مارک نزولی‌ بود. فروش گسترده مجوزها در طول سالها منجر به‌ تولید محصولات متنوعی‌ از پوشک‌ های‌ یکبار مصرف سگ‌ شده بود که‌ دارای‌ مارک تجاری‌ آن بودند. در حالی‌ که‌ بازار جهانی‌ رونق‌ داشت‌ ، باربری‌ سالانه‌ فقط‌ ٢ درصد رشد کرد. نگرش های‌ موجود نسبت‌ به‌ نام تجاری‌ باید تغییر کند تا دوباره موفق‌ شود. آنجلا آهندتس‌ با خرید مجوزهای‌ برگشت‌ ، چرخش‌ خود را شروع کرد و بدین‌ ترتیب‌ کنترل مجدد مارک را دوباره متمرکز کرد. برای‌ تغییر موقعیت‌ آن ، او تصمیم‌ گرفت‌ که‌ به‌ ریشه‌ های‌ باربری‌ برگردد ، دوباره ادعای‌ اصالت‌ لوکس‌ بودن آن ، احیای‌ میراث با کیفیت‌ بالا و تمرکز کمتر بر الگوی‌ معروف چک‌ کند. در حمایت‌ از این‌ موقعیت‌ تازه سازی‌ شده ، باربری‌ کمپین‌ های‌ مدرنی‌ را با هدف قرار دادن مشتریان لوکس‌ با محصولات اصلی‌ و کلاسیک‌ مد بالا که‌ با یک‌ پیچ‌ و تاب مدرن تقویت‌ شده اند ، آغاز کرد و از افراد مشهور مانند نائومی‌ کمپبل‌ و رومئو بکهام کمک‌ می‌ گیرد. اکنون می‌ توانیم‌ از نیروهای‌ زیادی‌ که‌ در این‌ زمینه‌ فعالیت‌ می‌ کنند قدردانی‌ کنیم‌. رفتار مصرف کننده. انتخاب مصرف کننده از تعامل‌ پیچیده عوامل‌ فرهنگی‌ ، اجتماعی‌ ، شخصی‌ و روانی‌ ناشی‌ می‌ شود.

طور معمول ، مصرف کننده چیزهای‌ زیادی‌ در مورد گروه محصول می‌ آموزد. به‌ عنوان مثال ، ممکن‌ است‌ شخصی‌ که‌ اتومبیل‌ جدیدی‌ خریداری‌ می‌ کند ، نداند چه‌ مدل ، ویژگی‌ و اقساطی‌ را باید در نظر بگیرد یا اینکه‌ چه‌ قیمت‌ هایی‌ را انتظار دارد. این‌ خریدار از طریق‌ یک‌ فرایند یادگیری‌ ، ابتدا باورهای‌ مربوط به‌

 

محصول ، سپس‌ نگرش ها را ایجاد می‌ کند و سپس‌ ایجاد می‌ کند یک‌ انتخاب خرید متفکرانه‌. بازاریابان محصولات با مشارکت‌ بالا باید رفتار جمع‌ آوری‌ و ارزیابی‌ اطلاعات مصرف کنندگان با درگیری‌ بالا را درک کنند. آنها باید به‌ خریداران کمک‌ کنند تا در مورد ویژگی‌ های‌ کلاس محصول و اهمیت‌ نسبی‌ آنها بیاموزند. آنها باید ویژگی‌ های‌ نام تجاری‌ خود را متمایز کنند ، شاید با توصیف‌ و نشان دادن مزایای‌ نام تجاری‌ از طریق‌ مواد تبلیغاتی‌ چاپ شده یا اطلاعات و فیلم‌ های‌ آنلاین‌ بصورت عمیق‌. آنها باید به‌ فروشندگان فروشگاه و آشنایان خریدار انگیزه دهند تا بر انتخاب نهایی‌ برند تأثیر بگذارند.

رفتارهای‌ کاهش‌ دهنده اختلاف نظر

 

رفتار خرید کاهش‌ دهنده اختلاف نظر زمانی‌ اتفاق می‌ افتد که‌ مصرف کنندگان بسیار درگیر خرید گران ، نادر یا خطرناک باشند اما تفاوت چندانی‌ در بین‌ مارک ها مشاهده نمی‌ کنند. به‌ عنوان مثال ، مصرف کنندگانی‌ که‌ فرش می‌ خرند ممکن‌ است‌ با تصمیم‌ بالا درگیر شوند زیرا فرش گران است‌ و خود بیانگر آن است‌. با این‌ وجود خریداران ممکن‌ است‌ بیشتر مارک های‌ فرش را در یک‌ بازه قیمت‌ مشخص‌ یکسان بدانند. در این‌ حالت‌ ، از آنجا که‌ تفاوت های‌ مارک درک شده زیاد نیست‌ ، خریداران ممکن‌ است‌ برای‌ یادگیری‌ آنچه‌ در دسترس است‌ خرید کنند

 

اما نسبتاً سریع‌ خرید می‌ کنند. آنها ممکن‌ است‌ در درجه‌ اول سونی  به‌ قیمت‌ مناسب‌ یا راحتی‌ خرید پاسخ‌ دهند. پس‌ از خرید ، مصرف کنندگان ممکن‌ است‌ با مشاهده معایب‌ خاصی‌ از مارک فرش خریداری‌ شده یا شنیدن موارد مطلوب درباره مارک های‌ خریداری‌ نشده ، ناسازگاری‌ پس‌ از خرید (ناراحتی‌ پس‌ از فروش) را تجربه‌ کنند. برای‌ مقابله‌ با چنین‌ ناسازگاری‌ ، ارتباطات پس‌ از فروش بازاریاب باید شواهد و پشتیبانی‌ را ارائه‌ دهد تا به‌ مصرف کنندگان کمک‌ کند تا در مورد انتخاب نام تجاری‌ خود احساس خوبی‌ داشته‌ باشند.

رفتار عادی‌ خرید

 

رفتار عادی‌ خرید در شرایط‌ دخالت‌ کم‌ مصرف کننده و تفاوت معنادار کمی‌ با مارک رخ می‌ دهد .به‌ عنوان مثال ، نمک‌ غذا را مصرف کنید .مصرف کنندگان در این‌ گروه از محصولات مشارکت‌ چندانی‌ ندارند - آنها به‌ سادگی‌ به‌ فروشگاه می‌ روند و به‌ دنبال یک‌ مارک تجاری‌ هستند .اگر آنها مدام به‌ یک‌ مارک ادامه‌ دهند ، این‌ بیشتر از روی‌ وفاداری‌ به‌ برند تجاری‌ ، از روی‌ عادت است‌ .به‌ نظر می‌ رسد مصرف کنندگان با اکثر محصولات کم‌ هزینه‌ و اغلب‌ خریداری‌ شده درگیر نیستند.


 

شکل‌ ٥.٤

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد