تا ٦٥ ساله هستند که در آپارتمانهای شهرهای کوچکتر مانند ساکرامنتو ، کالیفرنیا و هریسبورگ ، پنسیلوانیا زندگی می کنند. آنها معمولاً کنار گذاشته می شوند ، حلقه بزرگی از دوستانشان را حفظ می کنند و در گروه های اجتماعی فعال هستند. آنها از موسیقی ، سرگرمی ها و هنرهای خلاقانه لذت می برند. وقتی برای غذا خوردن بیرون می روند ، مکانهایی مانند ماکارونی گریل یا رد رابین را انتخاب می کنند. کانال های تلویزیونی مورد علاقه آنها Bravo ، Lifetime، Oxygenو TNT هستند و دو برابر بیشتر از آمریکایی های متوسط CSI تماشا می کنند. با استفاده از سیستم موزاییک ، بازاریابان می توانند تصویری شگفت آور از شما و آنچه را که می توانید بخرید ترسیم کنند. چنین تقسیم بندی غنی ابزاری قدرتمند را برای انواع بازاریاب فراهم می کند. این می تواند به شرکت ها کمک کند تا بخشهای کلیدی مشتری را شناسایی و درک کنند ، به طور موثرتری به آنها دسترسی پیدا کنند و پیشنهادات و پیامهای بازار را متناسب با نیازهای خاص خود تنظیم کنند.
و کسانی که فلوت های شامپاین پر از نوشیدنی سبز مرکبات را به سلامتی پیشنهاد ازدواجشان نوشیدند را در نظر بگیرید. سپس کریس ویتلی از جکسون ، می سی سی پی ، را در نظر بگیرید که حدود ٤٠ قوطی Mountain Dew در هفته می نوشد ، مجموعه ای فراوان از تی شرت ها و کلاه های Mountain Dewرا نگهداری می کند ، و کاملاً راننده NASCAR و سخنگوی Mountain Dew ، دیل ارنهاردت جونیور را می پرستد. حدس می زنم یک وسواس مذهبی برای من باشد ، "ویتلی درباره Mountain Dew می گوید. "من فقط چیز دیگری نمی نوشم."
چنین مشتریانی وفادار به شدت - که در مجموع " " Dew Nation را تشکیل می دهند - Mountain Dew را به یکی از بزرگترین و سریعترین رشد مارک های PepsiCo تبدیل کرده اند. ابرخودروهای مشتاق Mountain Dew تنها ٢٠ درصد از مشتریان آن را تشکیل می دهند اما ٧٠ درصد از حجم کل مارک تجاری را به خود جلب می کنند. با تشکر از چنین طرفدارانی ، حتی در حالی که فروش کلی نوشابه در دهه گذشته گازهای خود را از دست داده است ، فروش Mountain Dew در حال افزایش است. برند بسیار محبوب ٩ میلیارد دلاری در حال حاضر جایگاه سه مایع نوشیدن مایع در کشور است و تنها در معرض دید کوکاکولا و پپسی قرار دارد.
چنین وفاداری و فروش فقط به طور خودکار از بطری ها و قوطی های pop-top بیرون نمی رود. Mountain Dew به شدت به طرفداران فوق العاده خود تحقیقات بازار می کند. شعار طولانی مدت " " Do the Dew از نام تجاری - آنچه Mountain Dew آن را "فریاد تجمع برجسته و اعتبار نام تجاری" می نامد - لحظه های شدید و هیجان موقعیت تجاری نام تجاری را نشان می دهد. Mountain Dew در سال گذشته حدود ٧٦ میلیون دلار صرف تبلیغات " " Do the Dew و سایر محتوای تجاری کرد که ٤٥ درصد آن در رسانه های دیجیتال بود. یکی از تبلیغات اخیر مهیج " Do The Dew " ، دارای اسکیت بورد سوار، شان مالتو است که با آتش بازی از طریق سنگ زنی در یک خط مسابقات ، مهمانی ساحل را شروع میکرد. در آگهی دیگری ، دیل ارنهاردت جونیور
¡ لاستیک های خود را در جاده ای پر پیچ و خم و پر از جنگل برای پرده دود تیم پینت بال خود ، قرار می دهد. کمپین
" " Do The Dew مملو از مانع هایی با اکتان بالا است. با این حال ، طبق گفته رئیس بازاریاب Mountain Dew ، این شعار " بیشتر در مورد لذت بردن از لحظه ای که در آن هستید" است ، چیزی که بسیار مربوط به بازار هدف افراد جوان و مرد نسل هزاره است.
اما تحقیقات بازار برای Dew Nation تنها بخشی از موفقیت Mountain Dew را توضیح می دهد. داستان واقعی حول مهارت برند در دامن زدن به وفاداری مشتری از طریق فعال کردن ابر طرفداران برند و ایجاد جامعه تجاری نزدیک است. Mountain Dew فقط به مشتریان وفادار تحقیقات بازار نمی کند. این امر آنها را در ساختن نام تجاری و بخشی از داستان برند شریک می کند.
به عنوان مثال ، در طول سال ها ، از طریق چندین کمپین " DEWmocracy "، این شرکت عاشقان Mountain Dew را در شکل گیری نام تجاری در تمام سطوح مشارکت داده است. تحت DEWmocracy، Dew Nation از طریق رسانه های آنلاین و اجتماعی در همه موارد از انتخاب و نام بردن طعم های جدید و طراحی قوطی ها تا ارسال و انتخاب تبلیغات تلویزیونی و حتی انتخاب یک آژانس تبلیغاتی و رسانه شرکت کرده است. DEWmocracy طعم های مطرحی مانند ولتاژ و White Out را تولید کرده است. از همه مهمتر ، DEWmocracy یک انجمن عالی برای جوانگرایی بوده است و باهوش دیجیتال با یکدیگر و شرکت بوده و این برند را از آن خود کرده است.
در ایجاد تعامل و اجتماع در میان طرفداران وفادار مارک ، Mountain Dew خود را به عنوان مارک نهایی سبک زندگی می داند. آفلاین ، برای بیش از یک دهه ، Mountain Dew با NBC Sports برای حمایت از The Dew Tour ، یک برنامه از مسابقات ورزشی اکشن تابستانی و زمستانی در شهرهای بزرگ کشور ، همکاری کرده است. در یک تور Dew ، افراد فوق العاده می توانند
سبک زندگی بسته بندی شده با آدرنالین شرکت تحقیقات بازار را از نزدیک تجربه کنند و تجربیات خود را با دیگران در Dew Nation به اشتراک بگذارند.
ده ها سایت وب ، موبایل و شبکه های اجتماعی Mountain Dew ، بیش از اطلاعات مربوط به محصولات ، از طریق سرگرمی و ایجاد جامعه ارائه می شوند. به عنوان مثال ، وب سایت اصلی " " Do the Dew به عنوان یک مرکز زندگی است که در آن طرفداران بسیار پرشور می توانند جدیدترین برنامه ها ، تبلیغات و فیلم های #dothedew را بررسی کنند. در بخش بازی وقت بگذرانید. و ماجراهای ورزشهای اکشن Mountain Dew را در اسکیت بورد ( پل رودریگز ، شان مالتو و ترور کلدن) ، اسنوبورد (دنی دیویس و اسکوتی لاگو) ، بسکتبال (راسل وستبروک) ، مسابقات (دیل ارنهاردت جونیور) و حتی ماهیگیری دنبال کنید .(Gerald Swindle) اما بهترین پاتوق دیجیتالی برای ابر طرفداران Mountain Dew مکانی به نام Green Label است ، یک انجمن وب و رسانه های اجتماعی است که توسط Mountain Dew به عنوان قطب فرهنگ جوانان ایجاد شده است و محتوای مربوط به Dew را در مورد ورزش ، موسیقی ، هنر و سبک پوشش می دهد. " Green Label از انواع: اسکیت بازان متروک ، افراد ناموثر در موسیقی ، و هنر دوستانه نواختن استقبال می کند و بر روی گرده افشانی اصلاح شده ژنتیکی متمرکز است که در تقاطع اسکیت ، موسیقی و هنر اتفاق می افتد."