تحقیقات بازار

این وبلاگ به بررسی تحقیقات بازار از ابعاد مختلف میپردازد

تحقیقات بازار

این وبلاگ به بررسی تحقیقات بازار از ابعاد مختلف میپردازد

شرکت های تحقیقات بازار 10

Green Label یک‌ جریان دائمی‌ از محتوای‌ جذاب تولید می‌ کند که‌ طرفداران فوق العاده با برند ارتباط برقرار می‌ کنند. Green Label همچنین‌ پروژه های‌ جاه طلبانه‌ ای‌ از جمله‌ -Green Lab 's Green Label Experience یک‌ مجموعه‌ تلویزیونی‌ کابلی‌ که‌ ورزش های‌ اکشن‌ - The Dew Tour و We Are Blood را نشان می‌ دهد - یک‌ فیلم‌ با طول زیاد را که‌ اسکیت‌ بازهای‌ آماتور و حرفه‌ای‌ در سراسر جهان، "جشن‌ پیوند بی‌ قید و شرط ایجاد شده توسط‌ عمل‌ ساده اسکیت‌ بورد"، را دنبال می‌ کند . " سایت‌ اصلی‌ GreenLabel.com اکنون پنج‌ برابر بیشتر از MountainDew.com بازدید دارد.

 

درمجموع ، در مورد درگیر شدن مشتریان وفادار و درگیر کردن آنها با مارک ، مارک های‌ کمی‌ می‌ توانند با Mountain Dew مطابقت‌ داشته‌ باشند. به‌ نوبه‌ خود ، وفاداری‌ فرقه‌ مانند Dew Nation باعث‌ شده Mountain Dew جریان داشته‌ باشد ، حتی‌ با کاهش‌ رقبا. "بهترین‌ فروشنده Mountain Dew" می‌ گوید:چیزی‌" که‌ واقعاً آن را از بسیاری‌ دیگر از نوشیدنی‌ ها ، قطعاً از بسیاری‌ دیگر از نوشابه‌ های‌ گازدار متفاوت کرده است‌ ، مصرف کننده بسیار وفادار و پرشور آن است‌." برای‌ چنین‌ طرفداران وفاداری‌ ، Mountain Dew چیزی‌ فراتر از چیزی‌ است‌ که‌ شما می‌ نوشید. به‌ گفته‌ مدیر عامل‌ PepsiCo ، به‌ طرفداران Dew ، "Mountain Dewیک‌ نگرش است‌. این‌ یک‌ نگرش خارق العاده است‌. "

 

فقط‌ از یک‌ ابر طرفدار مانند استیون کرنی‌ ٢٠ ساله‌ بپرسید که‌ از کلاس هشتم‌ هر روز Mountain Dew می‌ نوشد. کرنی‌ مجموعه‌ ای‌ از ٨٠ قوطی‌ و بطری‌ محصول دارد - او هر بار که‌ عطر و طعم‌ جدیدی‌ منتشر می‌ شود ، یک‌ قوطی‌ جدید را به‌ عنوان یادگار جمع‌ می‌ کند. او همیشه‌ برنامه‌ ای‌ را که‌ در ایستگاه رادیویی‌ کالج‌ خود میزبانی‌ می‌ کند با بازکردن قوطی‌ Mountain Dew شروع می‌ کند و با گروهی‌ از دوستانش‌ که‌ آنها را "دوستان " Mountain Dew صدا می‌ زند ، در پاتوق است‌. آیا او هرگز ین‌ خود را با " "Do the Dew از بین‌ می‌ برد؟ او می‌ گوید: احساس" می‌ کنم‌ قطعاً چیزی‌ است‌ که‌ می‌ خواهم‌ تا آخر عمر بنوشم‌."

بازاریاب های‌ مشاغل‌ و مصرف کننده ها از بسیاری‌ از متغیرهای‌ مشابه‌ برای‌ تقسیم‌ بازارهای‌ خود استفاده می‌ کنند. خریداران مشاغل‌ را می‌ توان از نظر جغرافیایی‌ ، جمعیتی‌ (صنعت‌ ، اندازه شرکت‌) یا منافع‌ مورد نظر ، وضعیت‌ کاربر ، میزان استفاده و وضعیت‌ وفاداری‌ تقسیم‌ بندی‌ کرد. با این‌ وجود بازاریاب های‌ تجاری‌ همچنین‌ از برخی‌ متغیرهای‌ اضافی‌ مانند ویژگی‌ های‌ عملیاتی‌ مشتری‌ ، شرکت تحقیقات بازار ، عوامل‌ موقعیتی‌ و خصوصیات شخصی‌ استفاده می‌ کنند. تقریباً هر شرکت‌ حداقل‌ به‌ برخی‌ از بازارهای‌ تجاری‌ خدمات ارائه‌ می‌ دهد. به‌ عنوان مثال ، استارباکس‌ برنامه‌ های‌ متمایز  تحقیقات بازار  را برای‌ هر دو بخش‌ تجاری‌ خود توسعه‌ داده است‌: بخش‌ قهوه اداری‌ و بخش‌ خدمات غذایی‌. در بخش‌ قهوه و فروش قهوه اداری‌ ، استارباکس‌ Office Coffee Solutions انواع خدمات قهوه محل‌ کار را به‌ مشاغل‌ از هر اندازه ای‌ بازاریاب ی‌ می‌ کند و به‌ آنها کمک‌ می‌ کند تا قهوه استارباکس‌ و محصولات مرتبط‌ را در محل‌ کار خود به‌ کارمندان خود بیفزایند. استارباکس‌ به‌ این‌ مشتریان تجاری‌ کمک‌ می‌ کند تا بهترین‌ راه حل‌ های‌ مربوط به‌ قهوه های‌ خود (مارک های‌ Starbucks یا( Seattle's Best ، چای‌ ها (تازو) ، شربت‌ ها و محصولات کاغذی‌ مارک دار و روش های‌ ارائه‌ آنها - بسته‌ های‌ سهمبندی‌ ، فنجان های‌ تک‌ یا فروش را امضا کنند. بخش‌ غذا Starbucks Foodservice با مشاغل‌

 

æ                   سازمانهای‌ دیگر - اعم‌ از خطوط هوایی‌ ، رستوران ها ، کالج‌ ها و بیمارستان ها تا استادیوم های‌ بیس‌ بال - همکاری‌ می‌ کند تا به‌ آنها کمک‌ کند تا مارک معروف استارباکس‌ را برای‌ مشتریان خود ارائه‌ دهند. استاربا کس‌ نه‌ تنها قهوه ، چای‌ و محصولات کاغذی‌ را به‌ شرکای‌ معاون غذا خود بلکه‌ تجهیزات ، آموزش و پشتیبانی‌  تحقیقات بازار  و بازرگانی‌ را نیز فراهم‌ می‌ کند. بسیاری‌ از شرکت‌ ها سیستم‌ های‌ جداگانه‌ ای‌ برای‌ برخورد با مشتریان بزرگتر یا چند مکانه‌ ایجاد می‌ کنند. به‌ عنوان مثال ، Steelcase، تولید کننده عمده سیستم‌ های‌ مبلمان اداری‌ ، ابتدا مشتریان را به‌ چند بخش‌ تقسیم‌ می‌ کند: بهداشت‌ ، آموزش ، مهمان نوازی‌ ، حقوقی‌ ، دولت‌ های‌ ایالات متحده و کانادا و دولت‌ های‌ ایالتی‌ و محلی‌. در مرحله‌ بعد ، فروشندگان این‌ شرکت‌ با نمایندگی‌ های‌ وابسته‌ Steelcase همکاری‌ می‌ کنند تا مشتریان کوچکتر ، محلی‌ یا منطقه‌ ای‌ Steelcase را در هر بخش‌شرکت تحقیقات بازار کنند. اما بسیاری‌ از مشتریان ملی‌

 

æچند مکانه‌ ، مانند ExxonMobil یا IBM ، نیازهای‌ ویژه ای‌ دارند که‌ ممکن‌ است‌ فراتر از محدوده فروشندگان منفرد باشد. بنابراین‌ ، Steelcaseاز مدیران حساب ملی‌ برای‌ کمک‌ به‌ شبکه‌ های‌ فروشنده خود درشرکت تحقیقات بازار حساب های‌ ملی‌ استفاده می‌ کند.

 

تقسیم‌ بندی‌ بازارهای‌ بین‌ المللی‌

 

تعداد کمی‌ از شرکت‌ ها از منابع‌ یا اراده لازم برای‌ فعالیت‌ در همه‌ ، یا حتی‌ بیشتر کشورهایی‌ که‌ نقطه‌ کره زمین‌ هستند ، برخوردار هستند. اگرچه‌ برخی‌ از شرکت‌ های‌ بزرگ مانند کوکاکولا یا یونیلور در بیش‌ از ٢٠٠ کشور جهان محصولات را به‌ فروش می‌ رسانند ، اما بیشتر شرکت‌ های‌ بین‌ المللی‌ بر روی‌ مجموعه‌ کوچکتر تمرکز دارند. کشورهای‌ مختلف‌ ، حتی‌ کشورهای‌ نزدیک‌ به‌ هم‌ ، می‌ توانند از نظر اقتصادی‌ ، فرهنگی‌ و سیاسی‌ بسیار متفاوت باشند. بنابراین‌ ، همانطور که‌ در بازارهای‌ داخلی‌ خود انجام می‌ دهند ، شرکت‌ های‌ بین‌ المللی‌ باید بازارهای‌ جهانی‌ خود را به‌ بخشهایی‌ با نیازها و رفتارهای‌ خرید مجزا تقسیم‌ کنند.

شرکت‌ ها می‌ توانند بازارهای‌ بین‌ المللی‌ را با استفاده از یک‌ یا ترکیبی‌ از چندین‌ متغیر تقسیم‌ بندی‌ کنند. آنها می‌ توانند براساس موقعیت‌ جغرافیایی‌ تقسیم‌ بندی‌ شوند ، کشورها را بر اساس مناطقی‌ مانند اروپای‌ غربی‌ ، حاشیه‌ اقیانوس آرام ، آسیای‌ جنوبی‌ یا آفریقا گروه بندی‌ کنند. تقسیم‌ بندی‌ جغرافیایی‌ فرض می‌ کند که‌ ملل‌ نزدیک‌ به‌ یکدیگر صفات و رفتارهای‌ مشترک بسیاری‌ خواهند داشت‌. اگرچه‌ گاهی‌ اوقات چنین‌ است‌ ، اما موارد استثنایی‌ زیادی‌ وجود دارد. به‌ عنوان مثال ، برخی‌ از بازاریابان ایالات متحده تمام کشورهای‌ آمریکای‌ مرکزی‌ و جنوبی‌ را با هم‌ توده می‌ کنند. با این‌ حال ، جمهوری‌ دومنیکن‌ بیش‌ از ایتالیا مانند سوئد به‌ برزیل‌ شباهت‌ ندارد. بسیاری‌ از آمریکای‌ مرکزی‌ و جنوبی‌ حتی‌ به‌ زبان اسپانیایی‌ صحبت‌ نمی‌ کنند ، از جمله‌ بیش‌ از ٢٠٠ میلیون برزیلی‌ پرتغالی‌ زبان و میلیون ها نفر در کشورهای‌ دیگر که‌ به‌ گویشهای‌ مختلف‌ هندی‌ صحبت‌ می‌ کنند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد