تحقیقات بازار

این وبلاگ به بررسی تحقیقات بازار از ابعاد مختلف میپردازد

تحقیقات بازار

این وبلاگ به بررسی تحقیقات بازار از ابعاد مختلف میپردازد

شرکت تحقیقات بازار 102

Zapposتمام سازمان خود و همه‌ افرادش را در جهت‌ ارائه‌ بهترین‌ خدمات ممکن‌ به‌ مشتریان تراز می‌ کند. ارزش اصلی‌ شماره یک‌ فروشنده آنلاین‌: "ارائه‌ حس‌ شگفتی‌ از طریق‌ خدمات." برای‌ یافتن‌ نقاط تمایز ، بازاریاب باید در مورد تجربه‌ مشتری‌ با محصول یا خدمات شرکت‌ فکر کنند. یک‌ شرکت‌ هشدار می‌ تواند در هر نقطه‌ تماس با مشتری‌ ، روش هایی‌ برای‌ تمایز یافتن‌ خود پیدا کند. از چه‌ راه های‌ خاصی‌ یک‌ شرکت‌ می‌ تواند خود یا پیشنهاد بازار خود را متمایز کند؟ این‌ می‌ تواند در امتداد خطوط محصول ، خدمات ، کانال ها ، افراد یا تصویر متفاوت باشد. از طریق‌ تمایز محصول ، مارک ها می‌ توانند از نظر ویژگی‌ ها ، عملکرد یا سبک‌ و طراحی‌

 

متفاوت باشند. بنابراین‌ ، برند برتر صوتی‌ Bose محصولات صوتی‌ خود را بر اساس تجربه‌ شنیداری‌ با کیفیت‌ و نوآورانه‌ که‌

به‌ کاربران می‌ بخشد ، قرار می‌ دهد. بوز "صدای‌ بهتر از طریق‌ تحقیق‌" را نوید می‌ دهد. و BMW موقعیت‌ خود را به‌ عنوان "ماشین‌ نهایی‌ رانندگی‌ " قرار می‌ دهد که‌ "برای‌ لذت رانندگی‌ طراحی‌ شده است‌." فراتر از تمایز محصول فیزیکی‌ خود ، یک‌ شرکت‌ همچنین‌ می‌ تواند از خدمات همراه با محصول متفاوت باشد. برخی‌ از شرکت‌ ها از طریق‌ خدمات سریع‌ و راحت‌ تمایز خدمات را بدست‌ می‌ آورند. جیمی‌ جان فقط‌ غذای‌ فست‌ فود ارائه‌ نمی‌ دهد. ساندویچ‌ های‌ عالی‌ آن "Freaky Fast" هستند. شرکت‌ های‌ دیگر قول خدمات با کیفیت‌ بالا به‌ مشتری‌ را می‌ دهند. به‌ عنوان مثال ، در عصری‌ که‌ رضایت‌ مشتری‌ از خدمات هواپیمایی‌ به‌ طور مداوم در حال کاهش‌ است‌ ، شرکت‌ هواپیمایی‌ سنگاپور خود را از طریق‌ مراقبت‌ از مشتری‌ فوق العاده و لطف‌ مهمانداران پرواز خود جدا می‌ کند. شرکت‌ هایی‌ که‌ تمایز کانال را انجام می‌ دهند ، از طریق‌ طراحی‌ پوشش‌ کانال خود ، مزیت‌ رقابتی‌ کسب‌ می‌ کنند. ، تخصص‌ و هر عملکرد. به‌ عنوان مثال آمازون و GEICO با کانالهای‌ مستقیم‌ عملکرد صاف خود را جدا می‌ کنند. شرکت‌ ها همچنین‌ می‌ توانند از طریق‌ تمایز افراد به‌ مزیت‌ رقابتی‌ قوی‌ - استخدام و آموزش افراد بهتر نسبت‌ به‌ رقبای‌ خود - دست‌ یابند. تمایز افراد مستلزم این‌ است‌ که‌ یک‌ شرکت‌ افراد با مشتری‌ خود را با دقت‌ انتخاب کند و آنها را به‌ خوبی‌ آموزش دهد.

 

به‌ عنوان مثال ، فروشگاه وگمنز زنجیره ای‌ سوپرمارکت‌ East Coast مدت هاست‌ که‌ به‌ عنوان یک‌ قهرمان خدمات ترفندهای‌ تبلیغاتی‌ شناخته‌ می‌ شود و وفاداری‌ در بین‌ خریداران خود دارد. راز خدمات غیرعادی‌ مشتری‌ آن در کارمندان با دقت‌ انتخاب شده ، فوق العاده آموزش دیده و خوشحال است‌ که‌ تعهد وگمانز را نسبت‌ به‌ مشتری‌ نشان می‌ دهند: "هر روز بهترین‌ تلاش خود را می‌ کنید". به‌ عنوان مثال ، تاجرانی‌ که‌ این‌ زنجیره حداقل‌ ٤٠ ساعت‌ آموزش ندارند ، مجاز به‌ تعامل‌ با مشتریان نیستند. معاون منابع‌ انسانی‌ این‌ زنجیره می‌ گوید: "کارمندان ما دارایی‌ شماره یک‌ ما هستند. حتی‌ وقتی‌ پیشنهادهای‌ رقابتی‌ یکسان به‌ نظر می‌ رسند ، ممکن‌ است‌ خریداران تفاوتی‌ را بر اساس تمایز تصویر شرکت‌ یا نام تجاری‌ درک کنند. تصویر یک‌ شرکت‌ یا نام تجاری‌ باید منافع‌ و موقعیت‌ متمایز محصول را منتقل‌ کند. ایجاد یک‌ تصویر قوی‌ و متمایز نیاز به‌ خلاقیت‌ و سخت‌ کوشی‌ دارد. یک‌ شرکت‌ فقط‌ با استفاده از چند تبلیغ‌ نمی‌ تواند یک‌ شب‌ در ذهن‌ مردم تصویری‌ ایجاد کند. اگر منظور Ritz-Carlton از کیفیت‌ است‌ ، این‌ تصویر باید توسط‌ همه‌ شرکتها پشتیبانی‌ شود ، می‌ گوید و انجام می‌ دهد. نمادهایی‌ مانند قوس های‌ طلایی‌ مک‌ دونالد ، آرم رنگارنگ‌ گوگل‌ ، پرنده توییتر ، پرچم‌ نایک‌ یا اپل‌ " آرم" bite mark ، می‌ تواند شناخت‌ قوی‌ شرکت‌ یا مارک و تمایز تصویر را فراهم‌ کند. این‌ شرکت‌ ممکن‌ است‌ یک‌ مارک تجاری‌ در اطراف یک‌ فرد مشهور بسازد ، همانطور که‌ نایک‌ با مجموعه‌ کفش‌ و لباس بسکتبال مایکل‌ جوردن ، کوبه‌ برایانت‌ و لبرون جیمز این‌ کار را کرد. برخی‌ از شرکت‌ ها حتی‌ با رنگ‌ هایی‌ مانند کوکاکولا (قرمز) ، )IBMآبی‌) یا UPS (قهوه ای‌) مرتبط‌ می‌ شوند. نمادها ، شخصیت‌ ها و سایر عناصر تصویر انتخاب شده باید از طریق‌ تبلیغاتی‌ که‌ شخصیت‌ شرکت‌ یا نام تجاری‌ را منتقل‌ می‌ کند ، منتقل‌ شوند.

 

انتخاب مزایای‌ رقابتی‌ مناسب‌

 

فرض کنید یک‌ شرکت‌ به‌ اندازه کافی‌ شرکت تحقیقات بازار است‌ که‌ چندین‌ تفاوت بالقوه را پیدا می‌ کند که‌ مزیت‌ های‌ رقابتی‌ را فراهم‌ می‌ کند. اکنون باید مواردی‌ را انتخاب کند که‌ استراتژی‌ موقعیت‌ یابی‌ خود را بر اساس آن بنا کند. این‌ باید تصمیم‌ بگیرد که‌ چه‌ تعداد اختلاف و کدام یک‌ را گسترش دهد. چند تفاوت در ترویج‌. بسیاری‌ از بازاریاب ها فکر می‌ کنند که‌ شرکت‌ ها باید فقط‌ یک‌ مزیت‌ را برای‌ بازار هدف ترویج‌ دهند. به‌ عنوان مثال راسر ریوز ، مدیر سابق‌ تبلیغات ، گفت‌ که‌ یک‌ شرکت‌ باید پیشنهاد فروش منحصر به‌ فرد (USP) را برای‌ هر برند تهیه‌ کند و به‌ آن پایبند باشد. هر مارک باید یک‌ ویژگی‌ را انتخاب کند و خودش را به‌ عنوان "شماره یک‌" در آن ویژگی‌ تبلیغ‌ کند. خریداران تمایل‌ دارند شماره یک‌ را بهتر به‌ یاد بیاورند ، خصوصاً در این‌ جامعه‌ بیش‌ از حد ارتباط. بنابراین‌ ، Walmartقیمت‌ های‌ پایین‌ و بی‌ نظیر خود و Burger King انتخاب شخصی‌ را تبلیغ‌ می‌ کند - "راه خود را

انتخاب کنید." دیگر بازاریابان فکر می‌ کنند که‌ شرکت‌ ها باید خود را در بیش‌ از یک‌ تمایز قرار دهند. این‌ ممکن‌ است‌ لازم باشد اگر دو یا چند شرکت‌ ادعا کنند بهترین‌ ویژگی‌ را دارند. به‌ عنوان مثال ، با "انتظار بیشتر. پرداخت‌ کمتر." موقعیت‌ یابی‌ ، Targets با افزودن طبقه‌ ای‌ به‌ قیمت‌ پایین‌ ، خود را از Walmart متمایز می‌ کند. و مایکروسافت‌ تبلت‌ نوآورانه‌ Surface خود را به‌ عنوان یک‌ لپ‌ تاپ و یک‌ تبلت‌ در یک‌ صفحه‌ متفاوت می‌ کند. این‌ خدمات تحقیقات بازار "یک‌ وسیله‌ برای‌ همه‌ چیز در زندگی‌ شما" است‌ - سبک‌ تر و نازک تر از لپ‌ تاپ اما دارای‌ صفحه‌ کلید کلیک‌ و ویژگی‌ های‌ کاملتر از رایانه‌ های‌ لوحی‌. این‌ "قدرتمند به‌ عنوان یک‌ لپ‌ تاپ ، سبک‌ تر از Air" است‌. چالش‌ مایکروسافت‌ این‌ است‌ که‌ خریداران را متقاعد کند که‌ یک‌ مارک تجاری‌ می‌ تواند همه‌ کارها را انجام دهد. امروز ، در زمانی‌ که‌ بازار گسترده در بسیاری‌ از بخش‌ های‌ کوچک‌ تقسیم‌ شده است‌ ، شرکت‌ ها و مارک های‌ تجاری‌ در تلاشند تا استراتژی‌ های‌ موقعیت‌ یابی‌ خود را گسترش دهند تا بخش‌ های‌ بیشتری‌ را به‌ خود جلب‌ کند.

 

کدام تفاوت ها را می‌ توان تبلیغ‌ کرد .همه‌ تفاوت های‌ تجاری‌ معنی‌ دار و ارزشمند نیستند و هر تفاوت پتانسیل‌ ایجاد هزینه‌ های‌ شرکت‌ و همچنین‌ مزایای‌ مشتری‌ را دارد .تفاوت تا حدی‌ قابل‌ تأمل‌ است‌ که‌ معیارهای‌ زیر را برآورده کند:

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد