تحقیقات بازار

این وبلاگ به بررسی تحقیقات بازار از ابعاد مختلف میپردازد

تحقیقات بازار

این وبلاگ به بررسی تحقیقات بازار از ابعاد مختلف میپردازد

مبانی تحقیقات بازار 1

این‌ معامله‌ هنوز منوط به‌ تصویب‌ نهادهای‌ نظارتی‌ است‌ و انجام ادغام شرکت‌ های‌ هواپیمایی‌ سال ها به‌ طول می‌ انجامد. اما یک‌ چیز مطمئناً است‌. آلاسکاایرلاینز نه‌ تنها تحقیقات بازاریابی با سابقه‌ خدمات قوی‌ به‌ دست‌ می‌ آورد ، بلکه‌ یک‌ شرکت‌ هواپیمایی‌ غیرمعمول سودآور را نیز به‌ خود اختصاص می‌ دهد. ویرجین‌ آمریکا تنها پس‌ از شش‌ سال به‌ سود سالانه‌ دست‌ یافت‌. هواپیمایی‌ جوان سرسخت‌ در پرواز در برابر افراد مشکوک ، با ارسال افزایش‌ های‌ چشمگیر سود در هر دو سال پس‌ از آن ، سیر صعودی‌ خود را ادامه‌ داد. برای‌ آخرین‌ سال، ویرجین‌ امریکا با درآمد ٥.١ میلیارد دلاری‌ با ١٣٩ درصد سود بیشتر از سال قبل‌ و بالاترین‌ میزان برای‌ یک‌ شرکت‌ هواپیمایی‌ جوان، ٢٠١ میلیون دلار سود کسب‌ کرده است‌این‌. شرکت‌ همچنین‌ اخیراً در دومین‌ شرکت‌ هواپیمایی‌ بزرگ IPO در تاریخ‌ عمومی‌ شد. سوال این‌ است‌: آیا ویرجین‌ آمریکای‌ جدید همچنان به‌ کارهایی‌ که‌ در گذشته‌ انجام داده است‌ ادامه‌ خواهد داد؟ - wow هر مشتری‌ به‌ ازای‌ خدمات استثنایی‌ در حالی‌ که‌ به‌ جامعه‌ فناوری‌ اطلاعات کمی‌ بیشتر اضافه‌ می‌ کند

 

یا اینکه‌ شخصیت‌ ویژه برند ویرجین‌ آمریکا به‌ آرامی‌ در سایه‌ برند قدیمی‌ تر و معتبر ـ آلاسکا ایرلاینز از بین‌ می‌ رود؟

 

سوالاتی‌ برای‌ بحث‌

 

٧-١٩ با استفاده از طیف‌ کاملی‌ از متغیرهای‌ تقسیم‌ بندی‌ ، توصیف‌ کنید که‌ چگونه‌ ویرجین‌ آمریکا بازار خدمات هواپیمایی‌ را تقسیم‌ بندی‌ و هدف قرار می‌ دهد.

 

٧-٢٠ ویرجین‌ آمریکا از کدام استراتژی‌ هدف گیری‌ بازار پیروی‌ می‌ کند؟ پاسختان را توجیه‌ کنید.

 

٧-٢١ بیانیه‌ موقعیت‌ یابی‌ را برای‌ ویرجین‌ آمریکا بنویسید.

 

٧-٢٢ پس‌ از خرید شرکت‌ آلاسکا ایرلاینز، مشکلات احتمالی‌ ویرجین‌ آمریکا چیست‌؟ آیا ویرجین‌ آمریکا همچنان به‌ دنبال همان نوع مشتری‌ خواهد بود؟ چرا و چرا نه‌؟

پس‌ از بررسی‌ استراتژی‌  تحقیقات بازار  مبتنی‌ بر ارزش مشتری‌ ، اکنون نگاه عمیق‌ تری‌ به‌ ترکیب‌  تحقیقات بازار  می‌ اندازیم‌: ابزارهای‌ تاکتیکی‌ که‌ بازاریابان برای‌ اجرای‌ استراتژی‌ های‌ خود ، جذب مشتری‌ و ارائه‌ ارزش برتر مشتری‌ استفاده می‌ کنند. در این‌ فصل‌ و فصل‌ بعدی‌

 

¡                    ما نحوه توسعه‌ وشرکت تحقیقات بازار شرکت‌ ها برای‌ تولید محصولات ، خدمات و برند ها را بررسی‌ خواهیم‌ کرد. سپس‌ ، در فصل‌ های‌ بعدی‌

 

¡                    به‌ ابزارهای‌ ارتباطی‌ قیمت‌ گذاری‌ ، توزیع‌ و  تحقیقات بازار  می‌ پردازیم‌. محصول و مارک تجاری‌ معمولاً اولین‌ و اساسی‌ ترین‌ ملاحظه‌  تحقیقات بازار  است‌. ما با یک‌ سوال به‌ ظاهر ساده شروع می‌ کنیم‌: چه‌ محصولاتی‌ است‌؟ همانطور که‌ به‌ نظر می‌ رسد ، پاسخ‌ چندان ساده نیست‌. برای‌ اینکه‌ کمی‌ بیشتر در این‌ سوال که‌ محصول چیست‌ ، عمیق‌ تر کنیم‌ ، با بررسی‌ GoPro شروع می‌ کنیم‌. شاید تا به‌ حال نام GoPro ، شرکتی‌ که‌ در حال رشد سریع‌ است‌ و دوربین‌ های‌ فیلمبرداری‌ کوچک‌ و دستی‌ HD تولید می‌ کند نشنیده اید. با این‌ وجود تعداد کمی‌ از مارک ها می‌ توانند با اشتیاق و وفاداری‌ مشتاقانه‌ ای‌ که‌ GoPro در قلب‌ و ذهن‌ مشتریان

¡                    خود ایجاد کرده مطابقت‌ داشته‌ باشند . GoProمی‌ داند که‌ در اعماق وجودش ، محصولات آن چیزی‌ فراتر از دوربین‌ های‌ کوچک‌ با دوام هستند. بیش‌ از این‌ ، به‌ مشتریان راهی‌ می‌ دهد تا لحظات و احساسات ناشی‌ از عمل‌ را با دوستان خود به‌ اشتراک بگذارند.

 

:GoPro یک‌ قهرمان باشید

 

ارتش‌ همیشه‌ در حال رشد مشتریان GoPro در حال ضبط‌ دوربین‌ های‌ کوچک‌ شگفت‌ انگیز GoPro بر روی‌ بدن خود و یا نصب‌ آنها بر روی‌ هر چیزی‌ از سپرهای‌ جلوی‌ اتومبیل‌ های‌ مسابقه‌ ای‌ تا پاشنه‌ چکمه‌ های‌ پرواز با چتر است‌ تا لحظات شدید زندگی‌ و سبک‌ زندگی‌ آنها را ثبت‌ کند. سپس‌ آنها نمی‌ توانند صبر کنند تا آن لحظات پر از احساسات GoPro را با دوستان خود به‌ اشتراک

بگذارند. در حقیقت‌ ، این‌ احتمال وجود دارد که‌ شما فیلم‌ های‌ ایجاد شده توسط‌ GoPro را در یوتیوب ، فیس‌ بوک و اینستاگرام یا حتی‌ در تلویزیون دیده باشید. شاید این‌ فیلم‌ ضبط‌ شده توسط‌ اسکی‌ باز باشد که‌ بهمن‌ را در آلپ‌ سوئیس‌ به‌ راه می‌ اندازد و با چتربازی‌ فرار می‌ کند در یک‌ صخره - آن ویدیوی‌ آماتور در مدت ٩ ماه ٦.٢ میلیون بازدید از YouTube داشته‌ است‌. یا شاید یکی‌ را دیده باشید که‌ یک‌ مرغ دریایی‌ دوربین‌ یک‌ گردشگر را بر می‌ دارد و با آن از آن بلند می‌ شود ، و یک‌ پرنده از یک‌ قلعه‌ در کن‌ فرانسه‌ فرانسه‌ را کنترل می‌ کند (٣ میلیون بازدید در هفت‌ ماه). یا در مورد فیلم‌ دوچرخه‌ سوار کوهستانی‌ در آفریقا که‌ در کمین‌ غزال کامل‌ (بیش‌ از ١٣ میلیون بازدید در چهار ما ه) قرار دارد ، چه‌ می‌ کنید؟ یک‌ ویدئو که‌ در آن یک‌ ایرلندی‌ با چالش‌ فنی‌ از GoProپسرش استفاده می‌ کرد تا کل‌ تعطیلات خود در لاس وگاس را ضبط‌ کند و دوربین‌ به‌ اشتباه به‌ جای‌ خود مناظر ٩.٦ میلیون بازدید را فقط‌ در شش‌ روز به‌ سمت‌ خود نشانه‌ گرفت‌. مشتریان مشتاق GoPro به‌ مبشران این‌ برند تبدیل‌ شده اند . ٥ ٤٧ GoProدرصد از بازار دوربین‌ های‌ اکشن‌ را در اختیار دارد. فروش آن در سال گذشته‌ به‌ بیش‌ از ٤.١ میلیارد دلار رسیده

است‌ که‌ فقط‌ در چهار سال پنج‌ برابر شده است‌. چه‌ چیزی‌ باعث‌ موفقیت‌ GoPro می‌ شود؟ بخشی‌ از فرمول مربوط به‌ خود محصول

فیزیکی‌ است‌: دوربین‌ های‌ GoPro از تکنولوژی‌ پیشرفته‌ ای‌ برخوردار هستند ، به‌ خصوص با توجه‌ به‌ قیمت‌ شروع مقرون به‌ صرفه‌

آن چیزی‌ فراتر از دوربین‌ های‌ فیلمبرداری‌ کوچک‌ و ورزشی‌

کمتر از ٢٠٠ دلار برای‌ یک‌ مدل سطح‌ پایین‌. یک‌ دوربین‌ فیلمبرداری‌ GoPro HD چیزی‌ بیشتر از یک‌ جعبه‌ کوچک‌ خاکستری‌

دستی‌ است‌ . GoProبه‌ افراد کمک‌ می‌ کند تا معنادارترین‌

به‌ نظر نمی‌ رسد. اما GoPro سبک‌ وزن ، پوشیدنی‌ یا قابل‌ نصب‌ بسیار متنوع است‌ و قدرت شگفت‌ انگیزی‌ را برای‌ گرفتن‌ ویدئو با

تجربیات زندگی‌ خود را به‌ دست‌ آورند ، به‌ اشتراک بگذارند

کیفیت‌ HD خیره کننده فراهم‌ می‌ کند. یک‌ محفظه‌ قابل‌ جابجایی‌ دوربین‌ های‌ GoPro را تا عمق‌ ١٣٠ فوت ضد آب می‌ کند. و دوربین‌ های‌ GoPro از ٣٠٠٠وبادیگرانفوتضدآنافت‌را جشن‌هستند بگیرند(بنابراین‌. ادعا می‌ شود یک‌ چترباز). اما GoPro می‌ داند که‌ چیزی‌ بیش‌ از یک‌ جعبه‌ فلزی‌ کوچک‌ که‌ فیلم‌ های‌ اکشن‌ تهیه‌ می‌ کند ، می‌ فروشد. کاربران - GoPro چه‌ علاقه‌ مندان به‌ ورزش های‌ شدید و چه‌ فقط‌ علاقه‌ مندان به‌ فیلم‌ های‌ روزمره - فقط‌ نمی‌ خواهند فیلم‌ بگیرند. بیش‌ از این‌ ، آنها می‌ خواهند داستان ها را تعریف‌ کنند و احساسات و لحظات زندگی‌ خود را به‌ اشتراک بگذارند GoPro .می‌ گوید: "شما را قادر می‌ سازد تا زندگی‌ خود را از طریق‌ عکس‌ ها و فیلم‌ های‌ باورنکردنی‌ به‌ اشتراک بگذارید." ما "به‌ افراد کمک‌ می‌ کنیم‌ تا مهمترین‌ تجربیات زندگی‌ خود را به‌ دست‌ آورند و با دیگران به‌ اشتراک بگذارند - تا آنها را در کنار هم‌ جشن‌ بگیریم‌".

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد